ماکرون: با وجود اعتراضات به اصلاحات اقتصادی ادامه می‌دهم

کدخبر: ۲۶۳۹۶۹
اقتصادنیوز: امانوئل ماکرون در سخنرانی خطاب به ده‌ها نفر از قدرتمندترین مدیران اجرایی جهان تاکید کرد، از راه سلاطین با گیوتین اعدام شده تاریخ فرانسه تبعیت نکرده و به اصلاح اقتصاد فرانسه به رغم شورش‌های گاها خشونت‌آمیز اخیر این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سال جاری میلادی نیز برای دومین سال متوالی میزبان نشستی با حضور مدیران شرکت‌های رده اول جهان نظیر ساتیا نادلا مدیر اجرایی ماکروسافت، ایوان اشپیگل مدیر اجرایی اسنپ چت و جیمی دایمون مدیر اجرایی شرکت مالی JPMorgan Chase & CO در یک ضیافت شام پیش از آغاز اجلاس داووس در کاخ ورسای بود.

دقیقا ۲۲۶ سال از زمان سر بریدن لویی شانزدهم پادشاه دیکتاتور فرانسه به دلیل ناتوانی در رفع نارضایتی مردم از جامعه فئودالی و فساد مالی دربار سلطنتی خود می‌گذرد و امانوئل ماکرون در این سخنرانی در ابتدا سرنوشت او و همسرش ماری آنتووانت را یادآور شد.

ماکرون طبق اعلام دفترش به این مهمانان گفته است: اگر سرنوشت این دو نفر اینگونه تمام شد تنها به این خاطر بود که از اصلاحات دست کشیدند.

دفتر ماکرون در عین حال اعلام کرد که قرار است شرکت‌های خارجی سرشناسی نظیر شرکت داروسازی و پزشکی میکروپارت و شرکت‌های مارس، پروکتر اند گامبل، سیسکو و شرکت‌های دیگر سرمایه‌ گذاری‌های مهمی را در فرانسه به ارزش مجموعا بیش از ۶۰۰ میلیون یورو اعلام کنند.

این ضیافت شام فرصتی بود برای آنکه امانوئل ماکرون به سرمایه‌ گذاران از بابت اراده‌اش برای اصلاح اقتصاد بعد از اعتراضات چند هفته اخیر در کشورش اطمینان دهد.

یک منبع در دفتر ماکرون پیش از این نشست گفت: پرسش‌هایی درباره ابعاد اعتراضات درباره خشونت‌ها و مسائل دیگر وجود دارند، زیرا تصاویر حمله معترضان به بناهای مشهور و بانک‌ها و بوتیک‌ها در فرانسه برای خارجی‌ها شوک‌آور هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: سال گذشته چنین اجلاسی یک پویایی کاملا متفاوتی داشت و کل مساله مربوط به این بود که فرانسه دارد برمی‌گردد. در اینجا ما در وضعیت سخت‌تری به لحاظ داخلی قرار داریم که نیازمند توضیح بیشتر است.

ماکرون روز دوشنبه به این رهبران تجاری گفت: جنبش جلیقه زردها بخشی از یک نارضایتی کلی‌تر طبقه متوسط از موضوع جهانی‌سازی است؛ پدیده‌ای که به بریگزیت در بریتانیا اجازه ظهور داده و باعث محبوبیت احزاب پوپولیست در آلمان یا ایتالیا شده است.

او خاطرنشان کرد: راه‌حل این بحران این نیست که تمام کارهایی که در ۱۸ ماه گذشته انجام داده‌ایم را لغو کنیم.

ماکرون در ماه مه ۲۰۱۷ در رقابت با کاندیدای راست فرانسه به ریاست جمهوری رسید و وعده اشتغال‌زایی و تقویت رشد اقتصادی و همچنین تسهیل قوانین کار در فرانسه را داد.

با این حال امانوئل ماکرون اعلام کرد که امسال در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس شرکت نمی‌کند تا به مساله‌ اعتراضات جلیقه زردها رسیدگی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید