برنامه موبایلی که موجب افزایش تمرکز می شود

کدخبر: ۲۶۴۱۰۳
اقتصاد نیوز:پژوهشگران دانشگاه کمبریج موفق به تولید یک برنامه یا اپلیکیشن آموزشی شده اند که میزان تمرکز و توجه افراد را ارتقا می بخشد.
برنامه موبایلی که موجب افزایش تمرکز می شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، پژوهشگران دانشگاه کمبریج موفق به تولید یک برنامه یا اپلیکیشن آموزشی شده اند که میزان تمرکز و توجه افراد را ارتقا می بخشد.

 این اپلیکیشن که دیکودر نام دارد، بعد از یک ماه استفاده تمرکز افراد را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

برنامه یادشده در قالب یک بازی ویدئویی طراحی شده و فعلا تنها بر روی آیفون و آی پد قابل نصب است. البته محققان مستقل تاثیر مثبت برنامه یادشده برای افزایش دقت و تمرکز افراد را تایید نکرده اند.

دیکودر با همکاری گروهی از محققان موسسه علوم عصبی و رفتاری دانشگاه کمبریج طراحی شده و طراحان آن تاکید دارند که بازی یادشده بر مبنای مطالعات مختلف بر روی روش های افزایش تمرکز ابداع شده است. همچنین آزمایش هایی برای پی بردن به تاثیرات مثبت برنامه یادشده و مقایسه افرادی که از این بازی استفاده می کنند با افرادی که از آن استفاده نکرده اند، انجام شده است.

البته باید توجه داشت که آزمایش های مقایسه ای بر روی این برنامه از طریق رایانه و نه کاربرد اپلیکیشن مذکور بر روی گوشی صورت گرفته و لذا برای تایید ادعاهای مذکور باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید