رونمایی از باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا+عکس

کدخبر: ۲۶۴۴۷۴
اقتصاد نیوز:تنها چند روز پس از برگزاری نمایشگاه فناوری ces 2019 در شهر لاس وگاس امریکا که شاهد معرفی جدیدترین محصولات تکنولوژیک کمپانی های بزرگ دنیا بودیم، حالا ایسوس در شهر دبی همزمان با برگزاری مهمترین رویداد ورزشی قاره‌کهن یعنی جام ملت‌های آسیا، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه بازی های رایانه ای به نمایش گذاشته است.
رونمایی از باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایلنا، ایسوس از چند محصول جدید خود در خاورمیانه رونمایی کرد که دو مدل از آنها با نام‌هایZephyrus Sو Mothershipاز پرچم‌دار مخصوص بازی این کمپانی تایوانی محسوب می‌شوند.

در بین این دو لپ تاپ گیمینگZephyrus S عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ گمینیگ دنیا را از آن خود کرد. این محصول دارای کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Max-Q است. ۸۱ درصد نسبت نمایشگر به بدنه دارد و در حقیقت یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی است که در بدنه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی قرار گرفته شده است.

زفیروس اس جدید نسبت به نسل قبلی خود ۲۳ درصد کوچک‌تر و ۴۰ درصد باریک‌تر شده و دارای یک دکمه مخصوص برای تنظیم حجم صدا است. فیل لیانگ یکی از مدیران این کمپانی برای ثابت کردن حرف‌های خود، یک کوله‌پشتی مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی را به نمایش گذاشت و از درون آن لپ‌تاپ زفیروس اس ۱۷ اینچی را بیرون کشید.

رونمایی از باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا+عکس

زفیروس از یک پردازنده نسل هشتمی Core i7 اینتل بهره می‌برد و همچنین کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی آنا را تا یک ترابایت که متشکل از ۴ حافظه SSD است بالا ببرند. ۲۴ گیگابایت رم DDR4 نیز بیشنیه رم این لپ‌تاپ است.

به گفته فیل لیانگ-مدیر بخش طراحی ایسوس، مادرشیپ دیگر لپ تاپ پرچمدار این کمپانی درواقع یک لپ‌تاپ عمودی ۱۷ اینچی است که دارای کیبوردی جداشونده است. این کمپانی در طراحی Mothership از یک صفحه کلید جدا شونده استفاده کرده که آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ جدید تا ۳ صفحه نمایش خارجی را نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ۴ اسپیکری که در زیر نمایشگر تعبیه شده، تجربه فوق‌العاده فراگیری را برای گیمرها رقم می‌زند.

این محصول اولین لپ‌تاپ با تکنولوژی Wi Fi 6 به حساب می‌آید و حتی دارای پورت ورودی لن هم است. ایسوس در طراحی این لپ‌تاپ تکنولوژی‌هایی استفاده کرده که تا ۵ تا ۱۰ سال آینده خیال گیمر را از بابت سخت‌افزار راحت می‌کند.

یکی دیگر از تازه‌ترین محصولات رونمایی شده ایسوس مدل جدید ذن‌بوک با نامZenbook 13s  است. نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ ۹۷ درصد است اما ایسوس با قرار دادن یک تاچ در بالای صفحه، وب‌کم را نیز در این لپ‌تاپ برای کاربران خود قرار داده است.

پردازنده Core-i7 نسل هشتم اینتل به همراه کارت گرافیک مجزای انویدیا MX150، حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، این لپ‌تاپ را به یک غول کوچک تبدیل کرده است. گفتنی است باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا یعنیZenbook 13s تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

دیگر لپ‌تاپ جدید سری ذن‌بوک Zenbook 14 است. با اینکه از بسیاری جهات شباهت‌های بسیار زیادی به برادر کوچک‌تر خود دارد، اما دو فرق بسیار بزرگ بین این دو مدل وجود دارد. اولین فرق این لپ‌تاپ نامبرپد هوشمندی است که در ترک‌پد این ذن‌بوک ۱۴ تعبیه شده است. دیگر ویژگی منحصر بفردZenbook 14، اسپیکرهای آن است. ذن‌بوک ۱۴ دارای ۴ اسپیکر است که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند و توسط شرکت Harman Kardonتایید شده‌اند. مشخصات سخت‌افزاریZenbook 14 نیز دقیقا مانند برادر کوچک‌تر خود است. 

سری بعدی لپ‌تاپ‌هایی که در خاورمیانه برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، سری Vivo Book بود. یکی از المان‌های منحصر بفرد این لپ‌تاپ‌ها، رنگبندی آنها است که امسال دو رنگ Peacock Blue و Coral Crush به رنگ‌های قبلی این لپ‌تاپ اضافه شده است. لبه‌های Vivo Book های جدید نیز دارای انحنا است و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و به جای دیگر منتقل کرد. سری جدید ویوو بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی است. پردازنده نسل هشتم Core-i7 به همراه کارت گرافیک MX130 از دیگر ویژگی‌های ویوو بوک‌های جدید محسوب می‌شوند. حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به همراه ۲ ترابایت فضای هارد دیسک و تا ۱۶ گیگابایت رم دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید