هشدار موشکی چین به آمریکا

کدخبر: ۲۶۴۵۵۱
اقتصادنیوز؛ CCTV گزارش داد که چین رزمایش واحدهای موشکی و پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی موسوم به دونگ فانگ 41 را در حضور شماری از ناظران داخلی و خارجی انجام داده است. شماری از ناظران بر این باورند که این اقدام چین هشداری آشکار علیه آمریکا است.
هشدار موشکی چین به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد که واحدهای راکت انداز این کشور آزمایش های موشکی علیه شماری از اهداف فرضی دشمن انجام داده اند.

تلویزیون چین می افزاید که چین این عملیات موشکی پیشرفته علیه اهداف دشمن را با موشک های بالستیک قاره پیمای دونگ فانگ و در یک مرکز زیر زمینی انجام داده است.

شماری از ناظران بر این باورند که این تمرینات تهاجمی علیه دشمن فرضی یکی از تازه ترین برنامه های بازدارنده چین علیه آمریکا و هشداری آشکار علیه این کشور است.

تلویزیون مرکزی چین در یکی از برنامه های این هفته خود برگزاری این تمرینات و آزمایش های موشکی را مورد تایید قرار داد اما زمان و مکان دقیق آن را اعلام نکرده است.

'سونگ جونگ پینگ' کارشناس مسایل نظامی چین و از نظامیان سابق واحد توپخانه این کشور می گوید: انجام تمرینات با دونگ فانگ 41 که پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای چین محسوب می شود، پیامی آشکار از سوی چین برای بهره گیری از قابلیت های بازدارنده هسته ای موشکی است.

این موشک چینی با قابلیت های بالایی که دارد از سوخت جامد استفاده می کند و می تواند اهداف خود را در فاصله ای بین 12 تا 15 هزار کیلومتر هدف قرار دهد.

این بخشی از برنامه های ثانوی نظامی چین محسوب می شود مبنی بر اینکه چین می تواند با استفاده از این موشک ها عاملان حمله هسته ای را مورد حمله متقابل اتمی قرار دهد.

سونگ گفت که چین با این رزمایش تایید کرد که کماکان در حال ساخت و توسعه موشک های پیشرفته است و از هیچ تلاشی برای ساخت موشک های پیشرفته از جمله راکت های مافوق صوت دریغ نخواهد کرد و آن را برای بالا برندن توان بازدارندگی اش ضروری می داند.

'آدام نی' از کارشناسان و استادان چینی دانشگاه ماکوآر در سیدنی می گوید چین دارد به آمریکا هشدار می دهد که توان بازدارندگی اتمی اش را قویتر کرده است و اگر قرار باشد مورد حمله هسته ای قرار گیرد به آن واکنش متقابل نشان خواهد داد.

گفته می شود که چین در زرادخانه خود حدود 75 تا 100 فروند از موشک های بالستیک قاره پیما از مدل های دونگ فانگ 41 و 31 و 31 آ و دونگ فانگ 5 بی دارد.

در این میان، برد موشک دونگ فانگ 31 آ چین به 11 هزار کیلومتر می رسد که با این حساب چین با این موشک می تواند بیشتر نقاط آمریکا را در تیررس خود داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید