کویت: هنوز درباره نشست ورشو تصمیم نگرفتیم

کدخبر: ۲۶۴۶۲۱
معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت گفت هنوز دستور کار نشست ورشو به صورت رسمی به ما اعلام نشده است و تا کنون تصمیمی برای حضور در این نشست نگرفته ایم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شیخ صباح الخالد الحمد الصباح که برای حضور در نشست شورای امنیت درباره تغییرات آب و هوایی به نیویورک سفر کرده است، روز جمعه در پاسخ به این سوال که موضع شما در قبال نشست ورشو چیست و آیا در آن شرکت خواهید کرد یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.

وی تاکید کرد: وقتی به نشستی دعوت می شویم ابتدا باید جزئیات دستور کار این نشست را بدانیم. تا کنون هیچ جزئیاتی از این نشست به ما اعلام نشده است.

معاون اول نخست وزیر کویت تصریح کرد: پیش از اینکه دستور کار و جزئیات نشست را بدانیم نمی توانیم اعلام کنیم که در این نشست حضور خواهیم یافت یا خیر.

مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه، از تشکیل یک نشست بین‌المللی برای بررسی اوضاع خاورمیانه سخن گفت و پس از آن اعلام شد دولت لهستان میزبانی این نشست را قبول کرده است. 

ابتدا مطرح شد که این نشست با موضوع ایران خواهد بود اما پس از آن که جمهوری اسلامی ایران به لهستان برای برگزاری چنین نشستی هشدار داد، موضوع این نشست تغییر کرد.

پیش از این هم سفیر روسیه نشست 24 و 25 بهمن ماه ورشو را یک اجتماع ضد ایرانی دانسته بود که اثرات مخربی بر صلح و امنیت منطقه خواهد داشت.

وزیر خارجه اندونزی و سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم از دستور کار این نشست اظهار بی اطلاعی کرده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید