رجب طیب اردوغان:

با همکاری ایران، آمریکا و روسیه، منطقه را نجات می‌دهیم

کدخبر: ۲۶۴۸۱۱
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: مصمم هستیم که از طریق همکاری با روسیه، ایران، آمریکا و ملت سوریه، منطقه را از فاجعه بزرگ نجات دهیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری و رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: با پاکسازی منطقه تل‌رفعت و منبج از وجود عناصر تروریستی شرایط را برای بازگشت میلیون‌ها سوری فراهم خواهیم کرد.

ردوغان افزود: 'آیا ترکیه می‌تواند در قبال برخی کشورها که هیچ ربطی به منطقه ما ندارند و از 12 هزار کیلومتر دورتر به سوریه آمده‌اند، بی‌تفاوت باشد؟'.

وی افزود: 'هدف کسانی که قصد دارند ترکیه را از سوریه دور نگه دارند، نه تامین آزادی مردم، بلکه تعمیق باتلاق در این کشور است'.

اردوغان تاکید کرد: طی دو سال گذشته حدود 8 هزار تن از تروریست‌های داعش را دستگیر و بیش از 2300 نفر از آنها را نیز بازداشت کرده‌ایم.

سوریه از اسفندماه 1389 براساس طرح و نقشه از قبل تهیه شده از سوی برخی کشورهای همسایه این کشور مانند ترکیه، اردن، عربستان، کویت، لبنان و رژیم صهیونیستی با حمایت های برخی کشورهای غربی نظیر امریکا، انگلیس و فرانسه درگیری بحرانی شد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

در جریان این بحران ، کشورهای مزبور انواع حمایت ها را از بیش از یکصد گروه تروریستی از 120 کشور جهان با 360 هزار نفر عضو انجام دادند و حتی با صدور برخی فتواها در ارتباط با جهاد نکاح در کشورهای عربی شماری از دختران به سوریه اعزام کردند و تروریست های مجروح را نیز برای مداوا به فلسطین اشغالی و ترکیه فرستادند.

دو اتاق بحران در ترکیه (اضنه) و دیگری در اردن (موک) ایجاد کردند تا با حضور مشاورانی از کشورهای غربی و عربی ضمن برنامه ریزی های لازم برای تروریست ها، حمایت های مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی نیز از آنان انجام دهند و در پایان نیز با این همه اقدامات موفق شدند تا 80 درصد خاک سوریه را در مقطعی تصرف کنند ولی به دنبال تنگ شدن عرصه بر دولت سوریه و ادامه مقاومت این کشور، دوستان آن شامل ایران و روسیه به کمک مستشاری و نظامی پرداختند و در نهایت اکنون این کشور موفق شده است تا حدود 80 درصد از خاک خود را از دست تروریست ها خارج کند.

این بحران موجب آوارگی بیش از 6 میلیون سوری شد که دو میلیون نفر از آنان وارد ترکیه شدند و در اردوگاه هایی که از قبل برایشان تدارک دیده شده بود، اسکان یافتند و با استفاده از رسانه ها که از قبل هماهنگ شده بود انواع تبلیغات را علیه سوریه و به نفع خود انجام دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید