اردوغان: در سوریه هستیم تا آزادی اعراب و کردها را تامین کنیم

کدخبر: ۲۵۸۳۳۹
اقتصادنیوز؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد که سرنوشت کردهای سوری و اعراب را به دست «پ.‌ک‌.ک» و دیگر گروه‌ها نمی‌سپارد.
اردوغان: در سوریه هستیم تا آزادی اعراب و کردها را تامین کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در مراسمی گفت که سرنوشت کردهای سوری و اعراب را به دست «پ.‌ک‌.ک» (حزب کارگر کردستان) و دیگر گروه‌ها نمی‌سپارد.

  به نوشته روزنامه «ینی شفق» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مراسمی در آنکارا، پایتخت ترکیه گفت: «ما امنیت و صلح اعراب و مشکلات کردها در سوریه را به عنوان مشکلات خود بر می‌شماریم. چرا ما در سوریه هستیم؟ ما آنجا هستیم تا آزادی اعراب و کردها را برای آن‌ها تامین کنیم.»

وی افزود: «ما کردهای سوری را رها نمی‌کنیم تا تحت آزار و اذیت پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق قرار گیرند.»

این در حالی است که  همین رسانه ترکیه‌ای روز شنبه مدعی ارسال 150 کامیون تسلیحات و مهمات برای نیروهای پ‌.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق( شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) از سوی آمریکا شد.

به نوشته روزنامه ینی شفق،  این رویداد درست بعد از اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه رخ داده است.

بر اساس این گزارش، این تسلیحات از طریق مرز عراق با ترکیه به مواضع مهمی نزدیک شهرهای«دریک» و «قامشلی» و تقریبا 24 ساعت بعد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج 2000 هزار نظامی این کشور از سوریه ارسال شده است.

یگان‌های مدافع خلق رابطه نزدیکی با پ. ک.ک دارد. پ.ک.ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) نیز از سوی آنکارا گروهی تروریستی محسوب می‌شود.

 رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا علام کرد که احتمال دارد عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد در شرق رود فرات را هر لحظه آغاز کنند. 

اردوغان طی سخنرانی در جمع مردم قونیه در میدان «مولانا» گفت: «(دونالد) ترامپ گفتم که تروریست‌ها باید منطقه شرق فرات را ترک کنند. که اگر با پای خود نروند، ما بیرونشان می‌کنیم. زیرا آنها برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید