کمیته امنیت مجلس عراق: اسرائیل حمله کند پاسخش را می‌گیرد

کدخبر: ۲۶۴۹۷۴
اقتصادنیوز: عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، عراق کشوری نیست که به راحتی هدف تجاوز رژیم صهیونیستی قرار بگیرد و پاسخی دریافت نکند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «علی جبار»، عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المعلومه» عراق تاکید کرد: در صورتی که درستی مقاصد رژیم صهیونیستی درباره حمله به خاک عراق بر اساس منابع دقیق نظامی ثابت شود، دولت و مقامات امنیتی اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای حفاظت از جان مبارزان الحشد الشعبی و مواضع نظامی بکار می‌گیرد.

وی افزود: این اقدامات بر اساس اطلاعات محرمانه‌ای انجام می‌شود که مربوط به مواضع انتخاب شده برای هدف گیری است که ممکن است مورد حملات اسرائیل قرار گیرد.

جبار گفت: در صورت وقوع حمله‌ای که روزنامه‌های عبری زبان گزارش می‌دهند، دولت فدرال موظف است نقش دیپلماتیک خود را ایفا کند چون این امر امنیت و حاکمیت کشور و زندگی غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد: عراق کشوری نیست که رژیم صهیونیستی بتواند مواضع نظامی آنجا را به راحتی هدف بگیرد و پاسخی در ازای آن دریافت نکند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جرات حمله هوایی به خاک عراق را ندارد، گفت: طرف آمریکایی موظف است به هر حمله خارجی یا اسرائیلی علیه عراق پاسخ دهد، زیرا بندهای توافق استراتژیک میان بغداد و واشنگتن این را بیان می کند.

جروزالم پست روز پنجشنبه نوشت: با شدت گرفتن تلاش اسراییل برای قطع دسترسی زمینی ایران به سوریه و لبنان، عراق تبدیل به یک هدف محتمل برای تل آویو شده است.

این روزنامه مدعی شد؛ ممکن است به زودی شاهد تعمیم حملات اسرائیل علیه مواضع ایران در خاک سوریه به سرزمین عراق باشیم که فاقد پدافند هوایی موثر است و شکاف سیاسی در آن به قدری عمیق است که دولتش قادر نیست حاکمیت ارضی کشور را به دست بگیرد.

الحشدالشعبی عراق هم روز پنجشنبه ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی قادر به پذیرش ریسک حمله به مواضع نیروهای الحشد الشعبی مستقر در سراسر عراق نیست، افزود: حمله به الحشد الشعبی نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود و  در صورت حمله اسرائیل، دولت عراق تدابیر شدیدی اتخاذ می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید