ترامپ گزینه نظامی در ونزوئلا را مطرح کرد

کدخبر: ۲۶۵۲۰۶
اقتصادنیوز: سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد اوایل این ماه رئیس‌جمهور آمریکا موضوع استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا را مطرح کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نق از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری هیل نوشت، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل این ماه در گفتگو با او موضوع استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا را مطرح کرده است.

سناتور گراهام به آکسیوس اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی نظر او را درباره استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا، جایی که واشنگتن به دنبال اعمال فشار برای تغییر نظام در آن است، پرسیده است.

بنا به گزارش آکسیوس، گراهام در پاسخ ترامپ گفته که لازم است در این زمینه محتاط پیش روید، زیرا می‌تواند مشکل ساز باشد. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به گراهام گفته بود: در تعجبم شما می‌خواهید به همه حمله کنید.

گراهام در پاسخ گفت: من نمی‌خواهم به همه حمله کنم، می‌خواهم استفاده از نیروی نظامی تنها زمانی باشد که منافع امنیت ملی ما مورد تهدید است.

گراهام یادآور شد زمانی که بحث ونزوئلا مطرح می‌شود رئیس جمهور بسیار ترسناک و ستیزه جو است.

با این حال آکسیوس یادآور شد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دولت ترامپ برنامه‌ای برای استفاده از گزینه نظامی در ونزوئلا دارد، مشاهده نمی‌شود. در عین حال دولت ترامپ در تلاش است تا از طریق اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی، تغییر نظام در ونزوئلا را عملی کند.

چهارشنبه گذشته خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. از سوی دیگر، ایران، ترکیه و روسیه ضمن حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب مردم این کشور، این اقدام را محکوم کردند. مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری برای ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. کوبا، مکزیک و برخی کشور‌های آمریکای لاتین نیز بر حمایت از مادورو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تاکید دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید