دیدار گوایدو با ژنرال‌‌های ونزوئلا/دعوت به دور جدید اعترضات خیابانی

کدخبر: ۲۶۵۲۶۹
اقتصادنیوز؛ خوان گوایدو، رهبر معترضان ونزوئلا خواستار برگزاری دورجدیدی از تظاهرات خیابانی با هدف افزایش فشارها بر نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور شده است. وی همچنین از دیدارش با ژنرال‌های ونزوئلایی خبر داد.
دیدار گوایدو با ژنرال‌‌های ونزوئلا/دعوت به دور جدید اعترضات خیابانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «خوان گوایدو»، رهبر شورشیان ونزوئلا روز دوشنبه از مردم این کشور خواست تا با هدف فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور به خیابان‌ها بیایند.

درخواست گوایدو برای برگزاری دور جدیدی از اعتراضات خیابانی، در میان خبرنگاران و پس از برگزاری یک مراسم مذهبی در کلیسای محلی کاراکاس عنوان شده است.

خوان گوایدو، رئیس‌ پارلمان ونزوئلا، هفته پیش خود را به‌ عنوان رئیس‌جمهوری موقت کشورش معرفی کرد. پارلمان ونزوئلا که در دست مخالفان دولت است، ریاست‌جمهوری مادورو را «غصبی» و «غیرقانونی» اعلام کرده‌ است.

آمریکا و شماری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی و نیز بسیاری از کشورهای قاره آمریکا از گوایدو حمایت کرده‌اند. ترکیه، ایران، روسیه، چین، بولیوی و کوبا از دولت مادورو حمایت کرده‌اند.

گوایدو: با ژنرال‌ها دیدار داشتم

خوان گوایدو، در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که برای سرنگونی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» با ژنرال‌ ها و همچنین مقامات غیر نظامی همسو با خود دیدار کرده است.

وی در ادامه این مصاحبه مدعی شد: مادورو غیر مشروع است و لذا لازم است از قدرت کناره گیری کرده و دولت انتقالی تشکیل دهد.

گوآیدو در تلاش برای براندازی دولت قانونی کاراکاس همچنین گفت: مذاکره با نظامیان به علت نگرانی‌ها در مورد امنیت جانی آنها به صورت محتاطانه ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید