بروجردی: سهم آمریکا در بروز مشکلات اقتصادی ایران ۳۰ درصد است

کدخبر: ۲۶۵۴۰۹
اقتصادنیوز: نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: سهم آمریکا در بروز مشکلات و تحریم‌های اقتصادی کشورمان ۲۰ تا ۳۰ درصد است. دلیل بخش مهمی از تحریم‌های تحمیلی بر ملت، ضعف مدیریت هوشمندانه و تحریم‌های داخلی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علاءالدین بروجردی در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: برای ارزیابی کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نیم‌نگاهی به قبل از انقلاب ضروری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که در ایران قبل از انقلاب ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدرات کشورمان حاکم بودند. در خاطرات سُلیوان آخرین سفیر آمریکا در کشورمان آمده که به رئیس کشورمان که شاه باشد، دستور می‌داد و شاه هم مجبور به اطاعت بود. در آن مقطع در حضیض ذلت بودیم و کشور تجزیه شد اما انقلاب عظیم اسلامی به ما عزت، استقلال و آزادی داد.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب عظیم را با تقدیم ده‌ها هزار شهید به دست آوردیم. امروز مردم در ادارات دولتی و قوه قضائیه مشکلات متعددی دارند و کارهای آنها هفته‌ها و ماه‌ها بلکه سال‌ها طول می‌کشد. وضعیت اقتصادی بسیار نامطلوب است. این وضعیت حق ملتی نیست که اینگونه استوار در ۴۰ سال ایستاد و همچنان پیمان محکم خود را با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بسته و بر این پیمان استوار است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اظهار کرد: در زنجیره اقتدار جمهوری اسلامی ایران حلقه‌های بسیار قوی وجود دارد. توانستیم بر دانش هسته‌ای با وجود مخالفت آمریکایی‌ها از صفر تا صد دانش هسته‌ای مسلط بشویم، موفق به ساخت ماهواره و پرتاب به فضا شدیم. صنایع موشکی کشور که در جنگ تحمیلی توان پرتاب موشک در پاسخ به موشک‌باران شهرها را نداشتیم اما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در شمار معدود کشورهای موشک‌ساز دنیا قرار گرفته‌ایم.

بروجردی تصریح کرد: در مجموعه این حلقه‌های قوی، یک حلقه ضعیف به نام اقتصاد وجود دارد. اقتصاد ایران نیازمند انقلاب است. نظام بانکی و بی‌اعتمادی مردم به آن و تصمیماتی که باید به صورت انقلابی اتخاذ شود. طبیعی است که جراحی درد و خونریزی دارد اما شجاعت نیاز دارد. در عرصه اقتصاد باید اقدامات جدی داشته باشیم از جمله اینکه مشکلات کوچکمان با همسایه‌ها را حل کنیم و بخش عمده تجارتمان با آنان باشد که متأسفانه این طور نیست. گندم و گوشت را از ۲۰ هزار کیلومتر دورتر از استرالیا، ونزوئلا و برزیل وارد می‌کنیم در حالی که همسایگان ما دارای ظرفیت عظیمی در این ارتباط هستند و از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم. مبارزه با قاچاق اصل مهمی است اما در این زمینه گمرکات دچار مشکلات جدی هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز نیازمند اتحاد و انسجام برای مقابله با توطئه‌های متعدد آمریکا به ویژه در دوران ترامپ هستیم. آمریکا محور شرارت در منطقه و دنیاست و صهیونیست‌ها همچون سگ هاری است که در منطقه رها شده و جنایت می‌کند. علت جان باختن صدها هزار انسان بیگناه در بحران تحمیلی عراق، سوریه، یمن و فلسطین خودِ آمریکاست. متهم ردیف اول برای محاکمه در دادگاه جامعه جهانی باید آمریکا باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید