رئیس کمیسیون امنیت ملی: امیدواریم اس‌پی‌وی با بده بستان های سیاسی روبرو نشود

کدخبر: ۲۶۵۶۱۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با تاخیری که در ارائه و اجرای سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا صورت گرفته، نمی توان در باره آن محاسبات راهبردی داشت؛ امیدواریم اجرای آن با چالش های مبتنی بر قدرت و بده بستان های سیاسی روبرو نشود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا اعلام کرده که تا آخر هفته بسته SPV را به جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهد، اما اجرای آن کمی زمان بر خواهد بود. 

وی افزود: اعلام و عملیاتی شدن SPV در ایران به حدی دیر شده است که در در مورد آن نمی توان محاسبات راهبری داشت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که SPV چه مزایا و امکانات مالی برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: باید متن SPV و هم روند اجرایی شدن آن را ببینیم؛ باید مدت زمانی از اجرایی سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام بگذرد و سپس در این باره نظر دهیم؛ روند اجرایی SPV ممکن است گرفتار چالش های مبتنی بر قدرت شود.

وی ابراز امیدواری کرد: SPV گرفتار چالش های مبتنی بر قدرت و بده بستان های سیاسی نشود.

به گزارش ایرنا، ساز و کار ویژه مالی دارای مکانیسمی است که به عنوان حلقه واسط میان فروش نفت و خرید کالا عمل خواهد کرد؛ این حلقه در مرحله اول بر غذا و دارو تمرکز خواهد داشت و در مرحله دوم کلیه خریدهای ایران را دربرخواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید