نماینده مجلس:

اجرای اس‌پی‌وی حیثیت اروپایی‌ها را احیا خواهد کرد

کدخبر: ۲۶۵۶۳۶
اقتصادنیوز: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «اجرای spv می‌تواند حیثیت اروپایی‌ها را احیا کند»، گفت: اروپایی ها با برقراری کانال ویژه مالی نشان می‌دهند که می توانند در برابر زورگویی، سیاست های اقتصادی و عهد شکنی دولت آمریکا بایستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی بختیار با اشاره به قول اروپایی‌ها در راه اندازی سامانه(SPV) در چند روز آتی بیان کرد: چه SPV به نتیجه برسد و چه به نتیجه نرسد، عهدشکنی آمریکایی‌ها بر کسی پوشیده نیست و این عهد شکنی آمریکا را در دنیا منزوی کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه بین الملل آمریکا یک کشور عهدشکن است و پا بر روی تصمیماتی گذاشته است که دولت قبلش آن را اتخاذ کرده است و این آمریکا را در دنیا بی اعتماد کرده است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس تصریح کرد: با تغییر یک دولت، دولت بعد نمی‌تواند تمام تصمیمات در حوزه بین الملل را کنار بزند و آمریکا با این کار خودش را در جهان بی اعتماد کرد. SPV مسیری است که اگر به نتیجه برسد در واقع حیثیت اروپایی‌ها را احیا خواهد کرد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: اروپایی‌ها با برقراری این کانال ویژه مالی نشان می‌دهند که می‌توانند در برابر زورگویی، سیاست‌های اقتصادی و عهد شکنی دولت آمریکا بایستند. آمریکا سندی را نقض کرد که همه طرف‌های اروپایی، چین و روسیه و حتی دولت قبلی آمریکا در آن حضور داشتند با برقراری این کانال اروپایی‌ها نشان می‌دهند که می‌توانند در برابر آمریکا بایستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: برقراری SPV پیش از آنکه به نفع ما باشد به نفع اروپایی‌ها است تا بتوانند کانالی برای اجرای برجام ایجاد کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید