پشت‌پرده جنجال‌های اخیر ضرغامی چیست؟

کدخبر: ۲۶۵۸۶۶
اقتصادنیوز: یک روز بعد از انتشار خبر مشاجره ضرغامی با رئیس جمهور حالا صحبت از منع ضرغامی از حضور در جلسات شورای انقلاب فرهنگی و همچنین شورای عالی فضای مجازی به گوش می‌رسد؛ خبری که تکذیب آن یک روز طول کشید آنهم از سوی خود ضرغامی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، خبر مشاجره عزت‌الله ضرغامی با حسن روحانی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی از یک توئیت شروع شد؛ توئیتی که حمید رسایی نماینده پایداری مجلس نهم آن را با هشتگ‌ ضرغامی دمت گرم منتشرکرد.

خبرها به سرعت در فضای مجازی و رسانه ای دست به دست شد تا اینکه سردبیر رجا نیوز خوشحالی حمید رسائی را تکمیل کرد و درباره این مشاجره به شرح ماجرا از منظر خود پرداخت و از بی ادبی ضرغامی در آن جلسه مقابل رئیس جمهور خبر داد و اهانت رئیس اسبق صداوسیما را تایید کرد.

با گذشت دو روز از انتشار این خبر، درست در حاشیه تجدید میثاق دولت با آرمان‌های امام(ره) خبر دیگری بر روی خروجی‌های رسانه‌های رسمی قرار گرفت. برخی پایگاه‌های خبری نوشتند:«در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان های امام(ره) معلوم شده، در پی مشاجره اخیر عزت الله ضرغامی با رییس جمهور در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شد.»

روزنامه شرق که تیتر اول خود را به ماجرای مشاجره اختصاص داده بود، نقل قول جالبی از ضرغامی منتشرکرد که تلویحا تایید خبر رسانه‌های برخط بود: «قرار شده است که کسی از بحث و جزئیات درون جلسه، چیزی به بیرون از جلسه منتقل نکند. من هم چیزی نمی‌گویم. سایرین می‌توانند روایت‌های خود را از جلسه نقل کنند».

ضرغامی البته به همین کلمات کوتاه اکتفا کرده و توضیح نداده چه کسی این «قرار» را گذاشته وقتی او که با رئیس جلسه مشاجره کرده قطعا با او و یا سایر اعضا قرار عدم درز اطلاعات نمی گذارد!

یک روز بعد از انتشار این اخبار، کیهان، پازل انتشار خبر مشاجره را تکمیل کرد و در خبری، منع مهندس را تکذیب کرد. محمد ایمانی سردبیر کیهان نوشت: عزت الله ضرغامی در گفتگو با کیهان، هرگونه ممانعت از حضور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را تکذیب کرد.

نکته قابل توجه اما در رفتارهای جدید ضرغامی این است که مهندس 59ساله بعد از اتمام ریاستش بر سازمان صدا و سیما به یکی از فعالان فضای مجازی از توئیتر تا اینستاگرام تبدیل شده است و اتفاقا تلاش می‌کند تا از خود یک چهره روشنفکر بروز بدهد؛ یک بار به نقد فیلترینگ می‌رود و یک‌بار دیگر از حضور زنان در ورزشگاه دفاع می‌کند! گویی او کت و شلوار تازه‌ای برای چهره شناخته شده‌اش دوخته و دنبال پرو کردن آن در افکار عمومی است و از فضای آزاد انتقاد به دولت، بیشترین بهره را می‌برد چرا که منتقدان همیشه محبوب ترند!

ضمن اینکه در سپهر سیاسی ایران، اصولا طرف دعوا، از خود دعوا مهمتر است و ضرغامی خوب می‌داند برای دیده شدن، حتما نیاز نیست کلیات را نقد کند، او باید طرف خود را بزرگ انتخاب کند تا بیشتر دیده شود؛ یک روز دفتر رهبری را نشانه می‌رود و مشاور اجرایی رهبر انقلاب و یک روز دیگر رئیس جمهور... حالا باید منتظر ماند و دید او در جلسات بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی حاضر می‌شود یا خیر... و یا اینکه به قول محمد مهاجری در یادداشت اخیرش، او از دبیر نشدن در شورایعالی انقلاب فرهنگی و عدم عضویت در مجمع تشخیص دلخور است و باید جایی این دلخوری را خالی کند!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید