دیلی‌بیست گزارش داد؛

لغو ناگهانی جلسه با مقام‌های ارشد اطلاعاتی توسط ترامپ

کدخبر: ۲۶۵۹۰۲
اقتصادنیوز؛ تارنمای «دیلی بیست» اعلام کرد: یک روز پس از آنکه مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکا در جلسه استماعی در کنگره شرکت کردند، کاخ سفید روز چهارشنبه گذشته جلسه توجیهی روزانه میان دونالد ترامپ و سران اطلاعاتی این کشور را به طور ناگهانی لغو کرد.
لغو ناگهانی جلسه با مقام‌های ارشد اطلاعاتی توسط ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید به دیلی بیست گفت که جلسه توجیهی روزانه لغو شد اما جزئیات بیشتری درباره علت آن ارائه نکرد.

روسای جمهوری آمریکا عموما هر روز جلساتی با مقام های ارشد اطلاعاتی یا معاونان آنها برگزار کرده و درخصوص مهمترین مسائل امنیت ملی گفت وگو می کنند. لغو چنین جلساتی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ امر غیرمعمولی نیست، اما لغو ناگهانی جلسه اخیر خارج از عرف بود.

اقدام کاخ سفید یک روز پس از آن بود که «جینا هاسپل» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) و «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی و شماری دیگر از مقام های ارشد اطلاعاتی سه شنبه گذشته در کمیته اطلاعات کنگره حاضر شدند و درخصوص برآورد خود از تهدیدها علیه امنیت ملی صحبت کردند. 

به نوشته دیلی بیست، برآوردهای آنها بعضی از ادعاهای اخیر ترامپ را تضعیف می کرد.

هاسپل در آن جلسه اعلام کرد که ایران به توافق هسته ای برجام پایبند بوده است. این درحالی است که ترامپ این توافق را فاجعه ای در سیاست خارجی خوانده است. 

کوتس نیز اظهار داشت که داعش همچنان یک تهدید است اما ترامپ گفته که آمریکا داعش را در سوریه شکست داده است.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر از اظهارات این مقام های اطلاعاتی انتقاد کرده و صبح روز بعد جلسه توجیهی روزانه را لغو کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: به نظر می رسد مقام های اطلاعاتی وقتی پای خطرات ایران به میان می آید، به شدت منفعل و ساده لوحانه عمل می کنند.

اما ترامپ روز پنجشنبه لحن خود را تغییر داد و با هاسپل، کوتس و «ادوارد جیستارو» معاون کوتس در کاخ سفید دیدار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید