تغییر موضع ترامپ پس از 2 روز؛

رسانه‌های گزارش تیم اطلاعاتی را تحریف کردند

کدخبر: ۲۶۵۹۱۰
اقتصادنیوز؛ در حالی که دو روز پیش دونالد ترامپ، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا را به خاطر گزارش پایبندی ایران به برجام، ساده‌لوح‌هایی خوانده بود که باید به مدرسه برگردند، امروز موضع خود را در اینباره تغییر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به گزارش جامعه اطلاعاتی این کشور که عنوان کرده بودند ایران به برجام پایبند است مدعی شده بود که «به نظر می‌رسد آدم‌های اطلاعاتی خیلی در قبال خطرهای ایران منفعل و ساده‌لوح هستند. آنها اشتباه می‌کنند!»

ترامپ با تاکید بر اینکه برای مقابله با خطر ایران برای امنیت ایالات متحده و متحدان این کشور، تحریم و فشار اقتصادی لازم است، مدی شده بود که بهتر است مقامات اطلاعاتی آمریکا «به مدرسه برگردند.»

مقامات اطلاعاتی آمریکا

اظهارات ترامپ به اختلاف نظر عمیق بین دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی تعبیر شد که در نتیجه آن شب گذشته دیداری در کاخ سفید میان ترامپ و روسای جامعه اطلاعاتی آمریکا انجام شد و بدنبال آن ترامپ عنوان داشت که برخلاف آنچه که گزارش شده، ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد تهدیدات امنیتی علیه ایالات متحده از جمله از سوی ایران درست و با نظرخود او منطبق است.

ترامپ در توییتر خود نوشت: جلسه‌ای عالی با تیم اطلاعاتی در دفتر بیضی (دفتر کار رئیس جمهوری) داشتم و به من گفتند که رسانه‌ها گواهی روز سه‌شنبه آنان به سنا را تحریف کرده‌اند و کاملا با من در مورد ایران، داعش، کره شمالی و غیره هم‌نظر هستند. گواهی آنان در سنا توسط رسانه‌ها تحریف شد.

وی افزده است: پیشنهاد می‌کنم شما متن کامل گواهی رو سه‌شنبه آنان را بخوانید. انتشار مطالب جعلی برای کشورمان خیلی بد است. من برای جامعه اطلاعاتی‌مان ارزش فراوان قائلم. خوشبختانه جلسه خوبی بود و همه یک جور فکر می‌کنیم!

در پی گواهی مقامات اطلاعاتی در برابر سنای آمریکا، رسانه‌های خبری گزارش کردند که رئیس سازمان سیا و رئیس ستاد هماهنگی تشکیلات اطلاعاتی آمریکا به سنا گزارش دادند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند مانده است. این نظر با اظهارات رئیس جمهوری و برخی دیگر از مقامات ارشد دولت آمریکا مغایرت داشت که ایران را متهم می کنند که در نظر دارد به اسلحه اتمی دست یابد.

دونالد ترامپ همچنین دیروز پنجشنبه ۱۱ بهمن در پاسخ به پرسشی درمورد دیدگاه مقام‌های اطلاعاتی این کشور در خصوص تهدیدهای پیش روی ایالات متحده گفته است، گذشت زمان نشان خواهد داد، من درست گفته‌ام.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اعتماد به دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، و جینا هسپل، مدیر اطلاعات مرکزی «سی‌آی‌ای» پس از اظهارات آنها در سنا گفت، من با برخی از حرفهای مشخصی که آنها زدند، مخالفم. فکر می‌کنم حرفم درست است و احتمالا گذشت زمان ثابت خواهد کرد که من درست می‌گویم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد: فکر می‌کنم ایران یک تهدید است، ایران یک تهدید بسیار بزرگ است.با لغو توافق هسته‌ای احمقانه کار بزرگی انجام دادم. توافقی وحشتناک و یک‌جانبه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید