سناتور جوان نیوجرسی کاندیدای جدید دموکرات‌ها برای انتخابات 2020

کدخبر: ۲۶۵۹۶۰
اقتصادنیوز؛ کوری بوکر، سناتور نیوجرسی که با سیاست های مهاجرتی ترامپ به خصوص منع مهاجرت مسلمانان به شدت مخالف است، اعلام کرد وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ کوری بوکر که پیش از این هم شهردار بوده است، روز جمعه این تصمیم را به صورت رسمی مطرح کرد.

وی در پیام ویدئویی که منتشر کرد، گفت: تاریخ ملت ما با اقدامات جمعی، در هم تنیدگی سرنوشت بردگان و مخالفان آن، کسانی که در اینجا متولد شدند یا آنهایی که اینجا را برای زندگی برگزیدند، کسانی که سلاح را برای دفاع از کشور برداشتند و کسانی که سلاح را به چالش کشیدند، تعریف می شود. 

کوری بوکر

این اظهارات بوکر به سیاست های ترامپ درباره مهاجرت و کنترل سلاح اشاره دارد که تا کنون افراد زیادی را به کشتن داده است.

این سناتور آمریکایی افزود: معتقدم می توانیم کشوری بسازیم که در آن هیچ کسی فراموش نمی شود؛ کسی عقب نمی ماند، جایی که والدین می توانند غذا روی میز بگذارند، جایی که حقوق و همسایگی خوب دارند؛ جایی که سیستم قضایی، ما را در ایمنی نگه می دارد به جای اینکه بچه ها را در قفس و تابوت قرار دهند؛ جایی که وقتی تصویر رهبرانمان را در تلویزیون می بینیم به جای شرمندگی، افتخار کنیم.

بوکر به سیاست ترامپ در جدایی کودکان از والدین و نگهداری آنها در قفس و زندان می تازد که موجب مرگ چند تن شد.

علاوه بر این سناتور، کاملا هریس سناتور کالیفرنیا، الیزابت وارن و کرستن جیلیبرند سناتورهای نیویورک هم حضور خود را در این رقابت ها اعلام کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید