مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

زمان برکناری «مادورو» فرا رسیده است

کدخبر: ۲۶۶۱۶۵
اقتصادنیوز؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید با نقض قوانین بین‌المللی در الزام به عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرد: زمان برکناری «مادورو» فرا رسیده است.
زمان برکناری «مادورو» فرا رسیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه بدون توجه به منشور ملل متحد در الزام به عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها در پیامی توئیتری ادعا کرد: دیگر زمان برکناری «مادورو» (رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا) فرا رسیده است.

جان بولتون

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد: بنا به درخواست «خوآن گوآیدو» در پی مذاکرات با مقاماتِ وی، برای مردم این کشور کمک‌ های بشردوستانه حاوی مواد غذایی و بهداشتی و پزشکی ارسال خواهد شد.

گفتنی است ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است.

خوآن گوآیدو در تاریخ ۲۳ ژانویه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس خود را «رئیس جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌ شناسم.

ترکیه، مکزیک، روسیه، کوبا، ایران، چین و سوریه از مادورو حمایت کرده‌ اند.

اتحادیه اروپا نیز با مداخله در امور داخلی کاراکاس با تعیین ضرب‌ الاجلی اعلام کرده که اگر طی ۸ روز، تاریخی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوآن گوآیدو رئیس شورای ملی این کشور را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت خواهد شناخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید