رهبران حماس در راه قاهره

کدخبر: ۲۶۶۱۸۱
اقتصادنیوز : یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، هیأتی از رهبران این جنبش به ریاست اسماعیل هنیه هفته آینده به منظور ادامه گفت‌وگو در مورد مسائلی که در دیدارهای روز گذشته این جنبش با هیأت امنیتی مصری و هیأت سازمان ملل بررسی شد، به قاهره سفر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خلیل حیه در گفت‌وگوی ویژه با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد که در این سفر اوضاع کنونی فلسطین و راه‌های مقابله با چالش‌های پیش روی مسأله فلسطین مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. وی اظهار کرد، مصر وعده داده است گذرگاه زمینی رفح از هر دو جهت روال طبیعی فعالیت خود را از سرگیرد.

این در حالی است که یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرده بود که مقدمات سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به قاهره طی هفته آینده انجام شده است.

نیکولای ملادینوف و سرلشکر احمد عبدالخالق مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر به تازگی با هنیه در غزه دیدار کردند.

خلیل حیه در این باره تأکید کرد که این دیدارها، بیانگر اهتمام سازمان ملل و مصر به مسئله فلسطین است. وی اضافه کرد که این دیدارها در این مرحله زمانی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شکست تفاهمات حاصل شده تحت نظارت مصر، قطر و سازمان ملل برای آرام‌سازی اوضاع در غزه دانست.

او تأکید کرد: ملت و مقاومت فلسطین نسبت به اسرا وفادار بوده و آنها را تنها نخواهند گذاشت و همان‌گونه که قبلاً اسرا را آزاد کرده‌ایم، مابقی اسرا را نیز به یاری خداوند از بند اسارت رهایی خواهیم داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید