آغاز اجرای 985 طرح محرومیت زدایی توسط سپاه روح الله

کدخبر: ۲۶۶۲۱۰
اقتصادنیوز : فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اجرای 985 طرح عمرانی، خدماتی و محرومیت زدایی همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، توسط سپاه روح الله این استان آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار «محسن کریمی» عصر شنبه در آیین ویژه برنامه آغاز عملیات اجرای این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانس در چند نقطه کشور برگزار شد، افزود: در راستای اجرای این طرح و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستور اجرایی شدن بیش از 40 هزار طرح توسط سپاه پاسداران صادر شد که سهم استان مرکزی 985 طرح است.

وی بیان کرد: بر اساس دستور و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل سپاه پاسداران مقرر شده در بیش از هزار نقطه از کشور اقدامات آبادانی صورت گیرد که دهچال در شهرستان خنداب، چهارچشمه در شهرستان خمین، و زالیان در مالمیر از نقاط مشخص‌ شده در استان مرکزی است و در سال آینده نیز 2 نقطه دیگر اضافه می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: پیش بینی شده این طرح ها در مدت 6 ماه به بهره برداری رسد و در این راستا از تمام ظرفیت های اردوهای جهادی به نحو احسن بهره گیری می شود.

سردار کریمی عنوان کرد: طرح های محرومیت زدایی ابلاغی استان مرکزی در راستای ارایه خدمت بیشتر به شهروندان است و در بخش های ایجاد اشتغال، آبرسانی، ساخت پل‌های روستایی، راهسازی و ساخت اماکن فرهنگی است.

وی افزود: سپاه روح‌الله استان مرکزی در سه قرارگاه مشغول انجام اقدامات خدمت رسانی است که یکی از آن‌ها قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: قرارگاه جوادالائمه (ع) با تمرکز به حاشیه ‌نشینی شکل گرفته و بیش از 10محله در پنج شهرستان این استان به منظور ارایه خدمت شناسایی شده است.

سردار کریمی اضافه کرد: اصلی ‌ترین معضل اجتماعی در حاشیه ‌نشینی‌ اعتیاد به مواد مخدر است که پیامدهای مختلفی در بخش های اشتغال، فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی عنوان کرد: تمرکز و رویکرد قرارگاه محرومیت زدایی دنبال کردن همزمان پیوست فرهنگی، اجتماعی و اشتغال است که در جای استان مرکزی پیگیری می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: 560 میلیارد ریال تسهیلات به شهروندان با رویکرد اشتغال‌زایی پایدار توسط این نهاد پرداخت شده است.

سردار کریمی بیان کرد: حدود 28 هزار نفر در حوزه های مختلف آموزش های لازم را فرا گرفته اند و حدود سه هزار شغل ایجاد شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پارسال 300 طرح خدمت رسانی توسط سپاه در استان اجرایی شد که 60 درصد این طرح ها با بهره گیری از ظرفیت های اردوهای جهادی به ثمر نشست.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید