عملکرد سازمان همیاری شهرداری ها در عوارض آلایندگی صفر است

کدخبر: ۲۶۶۲۱۱
اقتصادنیوز : معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عوارض آلایندگی صنایع در اختیار سازمان همیاری شهرداری هاست که تاکنون کمکی نکرده و عملکرد آن در این بخش صفر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،عیسی کلانتری شامگاه شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی تالاب ها توضیح داد: قرار بود در لایحه بودجه 98 عوارض آلایندگی صنایع در اختیار حفاظت محیط زیست قرار گیرد اما این تصمیم در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عوض شده و این عوارض در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها قرار می گیرد که تاکنون کمکی نکرده و عملکرد آن در این بخش صفر است. 

وی همچنین از اصلاح جرایم آلایندگی در شورای سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و متذکر شد: جریمه به تنهایی حل کننده مشکلات زیست محیطی نیست و تا زمانی که در فرهنگ عمومی کشور روی این موضوع کار نشود، نتیجه نهایی به دست نخواهد آمد. 

کلانتری تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از عهده حدود 3 تا چهار هزار محیط بان خارج است و این محیط بانان تنها می توانند با بخشی از فعالیت های متعرضان به محیط زیست مقابله کنند. 

وی ادامه داد: اصلاح فرهنگ عمومی در حوزه محیط زیست نیز نیازمند همکاری همه بخش ها از جمله رسانه هاست و آموزش مباحث زیست محیطی باید در تمام مقاطع تحصیلی اجباری شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید