سفیر ونزوئلا در عراق به خوان گوایدو پیوست

کدخبر: ۲۶۶۲۸۴
اقتصادنیوز: سفیر ونزوئلا در عراق اعلام کرد که خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور را به عنوان "رئیس جمهور موقت" به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جاناتان ولاسکو، سفیر ونزوئلا در عراق و سفیر جدا شده از دولت نیکولاس مادورو در یک کلیپ ویدئویی که توسط سایت "ناسیونال" منتشر شده، تصریح کرد: جای ما تنها در کنار ملت، قانون اساسی و پارلمان ونزوئلا است. مهندس گوایدو از "حق و حقوق و وظایف قانونی" برای تصدی پست ریاست جمهوری برخوردار است!

بنا بر گزارش روسیاالیوم، وی در ادامه افزود: "آقای گوایدو، شما در سمت درستی از تاریخ، مردم و قانون اساسی قرار دارید. مادورو و گروهش غاصب قدرت هستند و از تمامی خطوط قرمز و اجازه داده شده عبور کرده‌اند."

در همین راستا، خوزه لوئیس سیلوا، وابسته نظامی در سفارت ونزوئلا در واشنگتن پیشتر از قطع روابط خود با مادورو خبر داده بود و از نیروهای مسلح این کشور خواست خوان گوایدو را به عنوان "رئیس جمهور قانونی" به رسمیت بشناسند.

گوایدو در ۲۳ ژانویه گذشته با حمایت آمریکا و شماری از کشورهای دیگر خود را را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا خواند و از مادورو خواست قدرت را به وی تحویل دهد. در مقابل مادورو گفت که خود وی رئیس جمهور قانونی ونزوئلاست و گوایدو را "بازیچه دست آمریکا" توصیف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید