جان بولتون: ارتش و بانک مرکزی ونزوئلا به مخالفان بپیوندند

کدخبر: ۲۶۶۲۷۷
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا از ارتش و کارکنان بانک مرکزی ونزوئلا خواست تا علیه دولت قانونی کاراکاس اقدام کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد از ارتش و کارکنان بانک مرکزی ونزوئلا خواست تا به مخالفان دولت قانونی این کشور بپیوندند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این پیام که اواخر روز شنبه منتشر کرد، نوشت: (خطاب) به فرماندهی ارشد ارتش ونزوئلا، اکنون زمان ایستادن در کنار مردم ونزوئلا است. این حق و مسئولیت شما به منظور دفاع از قانون اساسی و دموکراسی برای ونزوئلا است! کارکنان بانک مرکزی ونزوئلا و دیگر بانکداران باید به جای اینکه (بعدها) پاسخگوی غصب ثروت کشور باشند، پیشنهاد عفو رئیس جمهور (موقت) (خوان) گوایدو را بپذیرند.

جان بولتون روز جمعه گفت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هیچ برنامه‌ای برای اقدام نظامی در ونزوئلا ندارد. با این حال تاکید کرد که تمام گزینه‌ها درباره ونزوئلا همچنان روی میز است و مدعی شد که کشور‌های آمریکای لاتین از انتقال قدرت در ونزوئلا حمایت می‌کنند.

گوایدو خواستار برگزاری انتخابات سراسری در ونزوئلا در کمتر از ۶ یا ۹ ماه آینده شده است. این در حالی است که نیکلاس مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری برای ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا انتخاب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید