محمد هاشمی:

لاریجانی و روحانی طرح عزل من از صداوسیما را پیاده کردند

کدخبر: ۲۶۶۲۹۶
اقتصادنیوز: محمد هاشمی گفت: آن زمان شورای سرپرستی، رئیس سازمان صدا و سیما را تعیین می‌کرد که روحانی و علی لاریجانی هم در آن عضو بودند و در آن زمان طرح عزل من را کلید زدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد هاشمی شب گذشته مهمان مسعود ده نمکی در برنامه تلویزیونی «چهل ۲۲» بود.

هاشمی در بخشی از این برنامه ضمن اشاره به دوره ریاستش بر سازمان صدا و سیما گفت: اولین شغلم این بود که مسئول روابط بین الملل حزب جمهوری بودم. بعد از آن معاون آقای شیبانی به عنوان وزیر کشاورزی بودم. در دولت آقای رجایی هم معاون سیاسی رئیس‌جمهور بودم. بعد از این وارد صداوسیما شدم. در صداوسیما هشتمین رئیس پس از انقلاب بودم البته هیچ زمینه رسانه‌ای نداشتم و علاقه‌ای هم به فیلم و تلویزیون نداشتم. آنموقع شورای سرپرستی صداوسیما، رئیس را تعیین می‌کرد که هر کدام از قوا، ۲ نماینده در این شورا داشتند. افرادی مثل حسن روحانی، علی جنتی، محمدجواد لاریجانی، محمدحسین طارمی و آقای آقازده در شورا حضور داشتند. در همین مقطع آقایان لاریجانی و روحانی طرح عزل من را پیاده کردند.

وی درباره عزلش افزود: صداوسیما خیلی به هم ریخته بود. گفتم که اطلاعی از صداوسیما ندارم اما آنها تاکید کردند که دیگر انتخابشان را انجام داده‌اند. یکسال بعد خدمت امام رفتیم و گزارش دادیم که چه کردیم. امام فرمودند شما دو برادر به اسلام خدمت می‌کنید، یکی در صداوسیما و دیگری در همه‌جا. این جمله امام خیلی‌ها را قلقلک داد. بعد از دیدار با امام مخالفت‌ها شروع شد. یک پنجشنبه‌ای در سازمان بودم که دیدم شورای سرپرستی هم همه آمده‌اند. آنجا تشکیل جلسه دادند و من را عزل کردند و آقای محمدجواد لاریجانی را به عنوان سرپرست منصوب کردند. البته در خبری که منتشر کردند گفتند هاشمی استعفا داده است. خبر که به گوش امام رسید، حاج احمدآقا تماس گرفت و تایید و تکذیبش را از من جویا شد، من هم تایید کردم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید