ساداتی‌نژاد: نمکی به اقتصاد مقاومتی توجه دارد

کدخبر: ۲۶۶۴۸۶
اقتصادنیوز: نماینده مردم کاشان، آران بیدگل در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت به برنامه‌های وی در هدفمندسازی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد پرستار و رادیولوژیست در کشور کم است که با هدفمندسازی آموزش پزشکی مشکل برطرف می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد  در نشست علنی امروز (دوشنبه 15 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سعید نمکی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موافقت با وی به برنامه‌های نمکی اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی اصل برنامه‌های خود را بر پیشگیری گذاشته است و درمان در درجه دوم قرار دارد که اگر همین تمرکز در طرح تحول سلامت انجام می‌شد، شاهد هزینه‌های زیاد درمان نبودیم.

نماینده مردم کاشان، آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمکی به حوزه توانبخشی اهمیت می‌دهد، عنوان کرد: همچنین اهمیت به طب سنتی از دیگر توجهات نمکی است و تلاش برای اجتماعی کردن حوزه سلامت دارد، به این شکل که پزشکان و دانشجویان به جای ملاقات بیماران در بیمارستان به بطن جامعه می‌روند.

وی افزود: هدفمند کردن آموزش پزشکی که باعث افزایش تعداد پرستاران و رادیولوژیست‌ها می‌شود از دیگر برنامه های وی است. همچنین ایشان به حوزه درمان برنامه ششم و اجرایی کردن آن اعتقاد دارد و رعایت عدالت در حوزه سلامت روستایی را مد نظر قرار می‌دهد چنانچه پیش از این رئیس شبکه بهداشت کاشان نیز بوده و در آن زمان هر چهارشنبه به بازدید از روستاها می‌رفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بیمار نباید غیر از رنج و درد بیماری، رنج دیگری داشته باشد، اظهار داشت: نمکی به اقتصاد مقاومتی توجه دارد، همچنین در سوابق کاری وی، جهاد سازندگی به چشم می‌خورد که به معنای مدیریت و نگاه جهادی است چنانچه در دفاع مقدس نیز حضور داشت.

ساداتی نژاد در ادامه با اشاره به سابقه نمکی در معاونت وزارت بهداشت و معاونت بودجه بیان کرد: نمکی مدیر گلخانه‌ای نیست و مراحل مدیریت را یکی پس از دیگری طی کرده است، همچنین سررشته وی در حوزه بودجه باعث می‌شود مدیریت و انضباط مالی داشته باشد که هزینه مازاد را در طرح تحول به حداقل برساند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نمکی برای دوران تحریم نیز در حوزه درمان برنامه دارد، خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی به درمان کارگران نیز نگاه خاص دارد و به لحاظ شخصیتی نیز در خانواده‌ای متدین متولد شده و روحیه مردمی دارد لذا از آن جایی که کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس اقبال خوبی نسبت به وی دارند از همکاران می‌خواهم که به ایشان اعتماد کنند./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید