رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی دومای روسیه:

پیمان موشکی جدید می‌تواند بین ایران، آمریکا، روسیه، چین، هند و پاکستان شود

کدخبر: ۲۶۶۵۵۵
اقتصادنیوز؛ «ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی دومای روسیه مدعی شد که پیمان جدید منع موشک های کوتاه و میان برد می تواند علاوه بر روسیه و آمریکا شامل کشورهایی همچون ایران، چین، هند و پاکستان شود که به این فناوری دست یافته اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «ولادیمیر شامانوف» در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس اظهار داشت: این اتفاق زمانی خواهد افتاد که آمریکا گفت وگوهای جدید درباره تنظیم پیمان منع موشک های کوتاه و میانبرد را پیشنهاد کند.

وی افزود: زمانی که آمریکا به این نتیجه برسد و ابتکارعمل (آمادگی) را که ما دست کم در 10 سال اخیر داشته ایم نشان دهد، در آن صورت آماده خواهیم بود درباره کشورهایی که دارای چنین فناوری هایی (فناوری های ساخت موشک های میان برد و کوتاه برد) هستند به توافق برسیم.

شامانوف تصریح کرد: پیمان منع موشک های کوتاه و میانبرد می تواند به یک سند چندجانبه تبدیل شود.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاعی دومای روسیه درباره تعلیق اجرای پیمان منع موشک های موشک های کوتاه و میانبرد ازسوی روسیه که در پاسخ به اقدام آمریکا صورت گرفت، خاطرنشان کرد: واشنگتن نمی خواهد به نگرانی روسیه درباره پدافند موشکی آمریکا در رومانی که علیه مسکو هدف گیری شده است، توجه کند.

وی افزود: آنها (آمریکایی ها) به نگرانی ما درخصوص موشک هایی که به عنوان هدف و نشانه برای موشک های پدافند موشکی از سوی آمریکا بکار گرفته می شود نیز توجه نمی کنند.

شامانف در پاسخ به این پرسش که آمریکا چه زمانی برای آغاز گفت وگو درباره ازسرگیری اجرای پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد آماده خواهد شد، اظهار داشت: آنها زمانی آماده می شوند که تدابیر متقابل ما در مورد خودشان آماده شده باشد.

مقام پارلمانی روس، اظهارات ولادیمیر پوتین در این باره که روسیه پیش از آمریکا موشک های کوتاه و میانبرد در مناطق جدید مستقر نخواهد کرد را موضعی مسوولانه خواند و توضیح داد: روسیه شواهد مشخص در مورد اقدامات آمریکا را ارایه خواهد کرد و پس از آن بطور متقابل پاسخ می دهد. 

شامانف گفت: آنها (مقام های آمریکایی) در زمان حاضر تلاش می کنند شواهد جعلی از نقض پیمان موشکی توسط روسیه ارایه کنند همانند اقداماتی که در مورد کلاه سفیدها در سوریه به اجرا گذاشتند.

وی افزود: آمریکایی ها ادعاهایی را در مورد نوع مدرنیزه شده موشک های تاکتیکی اسکندر مطرح کرده اند و ما شواهد اثبات شده ای را به آنها ارایه دادیم اما آنها توضیحات ما را نادیده گرفتند.

مقام پارلمانی روس درباره تصمیم پوتین برای آشنایی با مراحل ساخت تسلیحات جدید گفت: رئیس جمهوری روسیه در چند سال اخیر معلومات زیادی درباره تسلیحات کسب کرده و بارها از مراحل ساخت سلاح های جدید بازدید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید