فرانسه: برجام زنده است

کدخبر: ۲۶۶۵۵۸
اقتصادنیوز؛ سفارت فرانسه در تهران در صفحه توئیتر خود با تاکید بر این که برجام و توافق هسته‌ای ایران زنده است، در ویدئویی نحوه عملکرد اینستکس را معرفی کرد.
فرانسه: برجام زنده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ سفارت فرانسه در تهران در حساب توئیتری خود نوشته است: «برجام زنده است. برای حفظ این قرار داد علیرغم خروج آمریکا، فرانسه، آلمان و برتانیا اینستکس را ایجاد کرده‌اند».

همچنین ویدئویی را در مورد نحوه عملکرد اینستکس منتشر کرده است، که در این ویدئو گفته شده؛ توافق هسته‌ای ایران زنده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی ۱۳ گزارش، صحه نهاده است که ایران به تولید سلاح اتمی دست نمی‌زند. در پی خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، به منظور حفظ این توافق و نیز دفاع از منافع اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا ابزار مالی ایجاد کردند به نام اینستکس.

اینستکس به شرکت‌های اروپایی امکان تجارت با ایران می‌دهد، تهاتر بین واردکنندگان و صادرکنندگان یک کشور واحد انجام می‌شود. بدون جریان مالی مستقیم با ایران، به منظور اجرایی کردن کامل اینستکس، ایران اکنون باید ساختاری مشابه ایجاد کند. فرانسه، آلمان و بریتانیا در حال کار بر روی بسط این ساز و کار به کشورهای دیگر اروپا هستند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید