از 130 کشور جهان در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند

کدخبر: ۲۶۶۸۴۸
رئیس جامعه المصطفی گفت: 129 رشته آموزشی در 6 حوزه دانشی قرآن و حدیث، فقه و اصول، حکمت، تاریخ و سیره، ادبیات و فرهنگ شناسی و علوم انسانی در جامعه المصطفی تدریس می‌شود، این مرکز در 60 کشور دنیا نمایندگی مستقیم دارد.
از 130 کشور جهان در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی عصر امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه المصطفی از رویش‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جامعه المصطفی ظرفیت بزرگی را در زمینه گردشگری مذهبی ایجاد کرده است، از بیش از 130 کشور جهان در مؤسسات و مراکز این مرکز مشغول تحصیل هستند که با برنامه‌ریزی‌های منسجم و دقیق می‌تواند به بستری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در استان قم تبدیل شود.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به‌ضرورت نقد سرمایه‌های علمی و فرهنگی انقلاب ابراز کرد: باگذشت 40 سال از انقلاب هنوز بخشی از سرمایه‌های فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی در بوته نقد قرار نگرفته است، با قرار دادن سرمایه‌های فرهنگی انقلاب در بوته نقد، سرمایه‌های عظیم موجود در این زمینه فعال‌شده و همراه با خروجی‌های بیشتری می‌شود.

عباسی ظرفیت‌های جامعه المصطفی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: جامعه المصطفی این آمادگی را دارد تا برای بالندگی نظام اسلامی تمام ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی خود را به کار ببندد.

رئیس جامعه المصطفی اضافه کرد: جامعه المصطفی نقش نهاد بین‌المللی حوزه‌های علمیه را بازی کرده و در بسیاری از اتحادیه‌های علمی فراملی عضویت و نقش فعالی دارد، ارائه آموزش‌های نوین در عین پایبندی و وفاداری به سنت‌های دیرین حوزه از رویکردهای این نهاد علمی است.

عباسی گفت: بیش از 500 مرکز و موسسه علمی و آموزشی وابسته به جامعه المصطفی هستند، در حال حاضر بیش از 50 هزار طلبه و دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل و علم‌آموزی‌اند، در مجموعه بالغ‌بر 100 هزار نفر از جامعه المصطفی العالمیه تحصیل و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به حوزه‌های دانشی جامعه المصطفی ابراز کرد: 129 رشته آموزشی در 6 حوزه دانشی قرآن و حدیث، فقه و اصول، حکمت، تاریخ و سیره، ادبیات و فرهنگ شناسی و علوم انسانی در جامعه المصطفی تدریس می‌شود، این مرکز در 60 کشور دنیا نمایندگی مستقیم دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید