دیده‌بان سازمان ملل:

5 قطعنامه حقوق بشری علیه اسرائیل صادر می‌شود

کدخبر: ۲۶۶۹۶۴
اقتصادنیوز؛ «هیلل نویر» مدیر اجرایی «دیده بان سازمان ملل» گفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهلمین جلسه خود بیش از همه اسرائیل را به علت نقض حقوق بشر از جمله خشونت در نوار غزه محکوم خواهد کرد و پیش بینی می شود در این زمینه دستکم 5 قطعنامه صادر شود.
5 قطعنامه حقوق بشری علیه اسرائیل صادر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هیلل نویر، گفت: با احتساب هفت گزارش و پنج قطعنامه، سازمان ملل قرار است در چهلمین جلسه شورای حقوق بشر در ماه مارس بیش از همه در کل دنیا اسرائیل را هدف قرار دهد.

تارنمای روزنامه اسرائیلی جروزالم پست هم اعتراف کرد که چهلمین جلسه حقوق بشر سازمان ملل که از 25 فوریه تا 22 مارس (6 اسفند تا 2فروردین ) در ژنو برگزار خواهد شد، با بیشترین گزارش های تهیه شده علیه اسرائیل همراه خواهد شد.

یکی از گزارش ها علیه اسرائیل، تحریم شرکت های حاضر در مناطقی از جمله بلندی های جولان، قدس شرقی و کرانه باختری است که اسرائیل در جنگ 1967 آنها را اشغال کرده است. 

گزارشی هم در مورد تظاهرات هفتگی فلسطینی ها در مرز غزه موسوم به 'تظاهرات بزرگ بازگشت' که در 30 مارس 2018 (10 فروردین) آغاز شد، به حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد شد. بیش از 220 فلسطینی در پی اقدامات خشونت آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در این تظاهرات کشته شدند.

انتظار می رود دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر اطلاعات را پیش از جلسه ماه مارس (اسفند- فروردین) منتشر کند اما هنوز تاریخی را برای انتشار آن مشخص نکرده است.

نهاد حقوق بشر سازمان ملل از پیش فهرستی از دست کم 79 گزارش منتشر کرده که در جلسه مربوط به سازمان ملل ارائه می شود و از جمله آنها وضعیت حقوق بشر در کشورهایی مانند مالزی، تونس، عربستان و سریلانکا است.

حقوق بشر سازمان ملل فهرستی از قطعنامه ها را منتشر می کند تا 47 کشور عضو این نهاد به آن رای دهند. اکثر قطعنامه های حقوق بشر سازمان ملل براساس گزارش ها صادر می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید