مذاکرات برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا به بن بست خورد

کدخبر: ۲۶۷۳۸۳
اقتصادنیوز: «ریچارد شلبی» سناتور جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات نمایندگان کنگره در مورد موضوعات امنیت ملی به منظور جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت، به دلیل اختلاف در زمینه بازداشت مهاجران، بی نتیجه ماند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شلبی گفت که این مذاکرات به دلیل مناقشه بر سر بازداشت مهاجران، در حال حاضر متوقف شده است.
وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مذاکره کنندگان به زودی به میز مذاکره باز گردند. 
تمهیدات کنگره برای رفع بن بست موجود در مورد تامین بودجه امنیت مرزی، روز جمعه شدت گرفت و قرار است یک تیم مذاکره کننده ویژه تا روز دوشنبه به توافقی در این زمینه دست یابد.
«میک مولوانی» رئیس موقت کارکنان کاخ سفید گفت که تعطیلی دوباره دولت، منتفی نیست.
در همین حال، یک مانع پیش رو، درخواست دمکرات ها برای تخصیص بودجه کمتری به منظور تهیه جایگاه خواب برای مهاجران بازداشتی است.
جمهوریخواهان اما خواستار افزایش این سهمیه هستند تا به برنامه شان برای اخراج مهاجران، سرعت بخشیده شود. 
سناتور جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد که مذاکرات بر سر اختلاف در مورد این مساله، متوقف شده است.
دعوای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و کنگره در مورد اختصاص بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده، منجر به تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال به مدت بیش از یک ماه شد.
ترامپ با بازگشایی دولت موافقت کرد، اگرچه درخواست وی برای اختصاص پنج میلیارد و 700 میلیون دلار بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی، محقق نشد.
احداث دیوار مرزی، از جمله وعده های انتخاباتی ترامپ بود و وی قبل از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری قول داد پول لازم برای این دیوار را از مکزیک می گیرد. مکزیک نیز با این خواسته ترامپ موافقت نکرد.
از سویی، دمکرات ها که بر مجلس نمایندگان تسلط دارند، بر موضع خود در زمینه مخالفت با تامین هزینه مالی احداث دیوار پافشاری می کنند. 
رئیس جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرده است برای توجه به آنچه بحرانی در ارتباط با ارتکاب جرایم از سوی گروه های تبهکار مهاجر، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان می خواند، وضعیت اضطراری ملی در کشور اعلام می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید