وزیر دولت پاکستان: از توافق هسته ای ایران قاطعانه حمایت می کنیم

کدخبر: ۲۶۷۵۸۹
اقتصادنیوز :وزیر فدرال دولت پاکستان در امور هماهنگی ایالات با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی ایران گفت، کشورش از توافق هسته ای ایران و مواضع اصولی تهران در این خصوص قاطعانه حمایت می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فهمیده میرزا به نمایندگی از طرف رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان ویژه در مراسم گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، که شامگاه دوشنبه از سوی سفارت کشورمان در هتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد، حضور یافت.

وی طی سخنرانی در این مراسم، چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم ایران، دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، مجلس شورای اسلامی و ملت کشورمان تبریک گفت.

رئیس سابق مجلس ملی پاکستان تاکید کرد: دولت فعلی پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف مصمم به تعمیق روابط با کشور دوست و برادر ایران است.

وی گفت: ما به صورت تمام قد از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی حمایت کرده و در این خصوص حامی مواضع اصولی دولت ایران نیز هستیم.

وزیر فدرال امور هماهنگی ایالات پاکستان گفت: توافق هسته ای ایران نمونه خوبی برای حل تمامی مسائل از طریق مذاکرات و دیپلماسی است.

وی تاکید کرد: امروز روابط ایران و پاکستان از هفتاد سال گذشته قوی تر شده است. فرهنگ غنی مشترک میان دو کشور بزرگترین میراث روابط میان دو ملت و دو کشور محسوب می شود.

خانم فهمیده میرزا با تمجید از مواضع رهبر معظم انقلاب درخصوص مسئله کشمیر، افزود: تهران و اسلام آباد همواره درخصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از مواضع یکسان برخوردار بوده و نقطه نظرات یکدیگر را در مباحث مختلف درک می کنند.

وی گفت: روابط ایران و پاکستان دارای ریشه های عمیق تاریخ، فرهنگ، مذهب و زبان مشترک است و دو کشور در طول تاریخ و در تمامی لحظات در کنار یکدیگر ایستاده و همدیگر را پشتیبانی کرده اند.

این وزیر دولت فدرال پاکستان خاطر نشان ساخت: مقام های عالی رتبه ایران و پاکستان تلاش می کنند که تا روابط دوجانبه را در بخش های مختلف تقویت کنند و علاوه بر این دولت حزب تحریک انصاف در پاکستان نیز از هیچ تلاشی برای گسترش تعاملات میان دو کشور فرو گذار نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید