دانستن این نکات بیش از مادر شدن ضروری است

کدخبر: ۲۶۷۶۴۸
اقتصادنیوز: دنیا هرگز بدون حضور مادرها نمی‌چرخد. البته این واقعیت، جای تلاش‌های پدر را نمی‌گیرد، چون هم پدر و هم مادر باید تمام تلاش خود را برای پرورش فرزندانی سالم و شاداب به کار ببرند و انسانهایی سالم وارد اجتماع کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: دنیا هرگز بدون حضور مادرها نمی‌چرخد. البته این واقعیت، جای تلاش‌های پدر را نمی‌گیرد، چون هم پدر و هم مادر باید تمام تلاش خود را برای پرورش فرزندانی سالم و شاداب به کار ببرند و انسانهایی سالم وارد اجتماع کنند.

دخترها همیشه با خیالپردازیهایی در مورد مادر شدن رشد می‌کنند و واقعا دوست دارند احساسات و هیجانات مادر شدن را تجربه کنند اما باید بدانند که دنیای مادرها ترکیبی از دردها و لذتهاست. اما اگر یک زن، حمایت شوهری بامسئولیت و فهمیده و کمک‌های دوستانی دلسوز را در کنار خود داشته باشد، دنیای مادرانه‌اش کمتر چالش برانگیز خواهد بود.

اگر آرزوی مادر شدن دارید و می‌خواهید تجربه‌ی مادرانه‌تان لذتبخش و خوشایند باشد نکات مهمی وجود دارد که باید بدانید.

برداشت‌تان از سفر و خوشگذرانی تغییر می‌کند

پس از مادر شدن کشف خواهید کرد که محور و هدف سفرها و تفریحات‌تان تغییر می‌کند، مخصوصا طی اولین ماههای تولد کودک‌تان که سریعا در حال رشد است. شاید حالا تنها تصویری از روزهای خوشی که با دوستان و خانواده‌تان داشتید در ذهن‌تان مانده باشد، اما محال است از مادر شدن پشیمان‌تان کند.

حتی تمایل دارید فعلا فقط مادر باشید و مادری کنید زیرا می‌دانید که این دوران هم می‌گذرد و تنها خاطره‌ای از آن باقی می‌ماند و شما می‌توانید تا حدودی مثل گذشته به تفریحات‌تان برگردید.

دوستانی از دست می‌دهید و دوستانی به دست می‌آورید

خیلی چیزها تغییر می‌کند و دیگر مانند گذشته نخواهد بود. دوستانی دارید که طبیعتا با مادر شدن، آنها را از دست خواهید داد و این نتیجه‌ی خودخواهی یا مشکل دیگری نیست، بلکه کاملا طبیعی است. شاید این دوستان تبدیل به دوستانی از راه دور شوند. نکته‌ی خوب اینجاست که دوستان جدیدی پیدا می‌کنید که ممکن است پیش از زایمان و تولد کودک‌تان و یا بعد از زایمان‌تان با آنها آشنا شده باشید؛ مادرانی که مانند شما کودکان تازه متولد شده‌ای دارند که باعث وجوه مشترک زیادی بین‌تان خواهد شد.

متوجه می‌شوید که مادر شدن چقدر هیجان انگیز است

پسر دلبندتان که ظاهرا هوش و استعداد کمی در درس و مدرسه دارد ناگهان تبدیل به رهبر کلاس می‌شود! یا دختر نازنین‌تان که دروس دبیرستانش را به سختی پشت سر می‌گذاشته ناگهان تبدیل به یکی از موفق‌ترین دانشجویان کالجش می‌‌شود. در دنیای مادرانه خود خواهید دید زندگی چگونه شکل عوض می‌کند و بهترین راه بدون حسرت طی کردن روزها این است که از هر مرحله از زندگی خود نهایت استفاده و لذت را ببرید، با تمام پستی‌ها و بلندی‌هایش!

ممکن است اختلاف‌هایی با مادرشوهرتان پیدا کنید

وقتی مادر می‌شوید خودتان را برای برخوردهای احتمالی با مادرشوهرتان آماده کنید! مادرشوهرها می‌توانند خیلی خوب و دلسوز و در عین حال گاهی خسته کننده باشند؛ بستگی به بلوغ فکری و سیاست خودتان دارد و اینکه هر دوی شما چقدر می‌توانید همدیگر را درک کنید و خانه‌ را مکانی شاد و دوست داشتنی بسازید نه میدان جنگ! مادرشوهر شما دوست دارد پسر و نوه‌ی محبوبش را مرتبا ببیند و خیالش از همه چیز راحت باشد. شما هم به عنوان یک همسر و مادر می‌خواهید مراقب شوهر و فرزندتان باشید: هر دوی شما حق دارید! آیا این موضوع به نظرتان اختلاف برانگیز است؟!

نگرش‌تان را کمی تغییر دهید و آماده باشید که با عقل و منطق بیشتری خانه‌تان را مدیریت کنید. اختلاف و تنش، عرصه را به شما و همسر و فرزندان‌تان تنگ خواهد کرد.

قبول کنید که مسئولیت شیردهی با شماست

آیا می‌دانید که دو سال تمام باید به کودک دلبندتان شیر بدهید؟ خودتان را آماده کرده‌اید؟ همه‌ی پزشکان و کارشناسان توافق نظر دارند که شیر مادر تنها غذای مناسب کودک تا شش ماه اول زندگی‌اش است. زمانهایی خواهند بود که نوزاد شما نیمه شب از خواب بیدارتان کند تا به او شیر بدهید و خنده دار است که این کودک بامزه تمام روز را می‌خوابد و شبها بیدار می‌ماند تا مرتبا شیر بخورد!

کودک‌تان در مکانی عمومی گریه سرخواهد داد و به دنبال سینه‌های‌تان خواهد گشت. مطمئنا نباید بابت اینکه در میان جمع به نوزادتان شیر می‌دهید احساس خجالت کنید. گاهی نیز ممکن است دندان‌های تازه نیش زده‌اش را در سینه‌تان فرو کند که بهتر است جدی نگیرید و به شوخی برگزارش کنید! در مورد برنامه خواب و بیداری‌تان هم مجبورید آگاهانه‌تر برنامه ریزی کنید تا زیاد اذیت نشوید.

شاید شکم‌تان دیگر به حالت قبل برنگردد

حتی اگر تصمیم داشته باشید فقط یک فرزند بیاورید باز هم ممکن است همین یک بار بارداری، شکم‌تان برآمده‌تر از قبل کند. نُه ماه تمام بارداری کم نیست. شاید هیچ ورزش و ترفندی کمک‌تان نکند این شکم اضافی را محو کنید و هیچ کاهش وزنی در برگرداندن سایز شکم‌تان جوابگو نباشد. اما حالا دیگر مادری هستید که حس قشنگ مادر شدن‌تان را با هیچ چیز دیگر در دنیا عوض نمی‌کنید، مادری که نعمت مادر شدن نصیبش شده چه اهمیتی دارد که شکمش صاف نباشد؟!

اتومبیل جادارتری نیاز خواهید داشت

به احتمال زیاد اتومبیلی می‌خواهید که مناسب‌تر و جادارتر باشد. اتومبیلی که به راحتی بتوانید صندلی مخصوص کودک‌تان را در ان جای دهید. اگر بتوانید پیش از زایمان‌تان اتومبیل فعلی‌ خود را با اتومبیل جادارتر و مناسب‌تری عوض کنید عالیست. .

حیوان خانگی‌تان دیگر مرکز توجه‌تان نخواهد بود

خیلی از ما عاشق حیوانات خانگی هستیم. از گربه و سگ گرفته تا ماهی و ... . اما هر چقدر هم که حیوان خانگی‌تان را دوست داشته باشید، حالا که مادر شده‌اید این کودک‌تان است که مرکز توجه‌تان قرار گرفته و دیگر فرصت بسیار کمتری برای رسیدگی و توجه به حیوان خانگی‌تان خواهید داشت. اگر حیوان خانگی‌تان باهوش باشد، علت تغییر رفتار و توجه کمتر ِ شما را خواهد فهمید.

گاهی پوشک نیز جلو خرابکاری فرزند دلبندتان را نمی‌گیرد

اولین باری که شلوار کودک‌تان از پشت پوشک نیز خیس شود چشمان‌تان کاملا باز خواهد شد! بارها و بارها این صحنه را شاهد خواهید بود و معلوم نیست لباسی که لک شده دوباره تمیز بشود یا نه. نکته‌ی دیگری که باید بدانید این است که هیچ پوشکی وجود ندارد که کاملا فیت بدن کودک‌تان باشد و خیال‌تان را راحت کند که چیزی به بیرون نشت نخواهد کرد. شاید مجبور شوید پوشک‌های گوناگون را امتحان کنید تا کشف کنید کدام برای فرزندتان مناسب‌تر است.

آواز خواهید خواند و خواهید رقصید

شاید تا به حال اهل رقص و آواز نبوده‌اید اما حالا که مادر شده‌اید احتمالا این کار را نیز خواهید کرد. موسیقی چیزی است که فرزند کوچولوی شما را واقعا هیجان زده و شاد می‌کند و شعف خاصی به او می‌دهد. فرقی نمی‌کند موسیقی از تلویزیون و رادیو پخش شود یا از موبایل شما، فرقی هم نمی‌کند از چه نوع باشد و چه کسی آوازش را بخواند. کودک شما تمایل عجیبی به صدای شما دارد و وقتی که برایش می‌خوانید و می‌رقصید می‌توانید درخشش لذت و هیجان را در چشمان زیبایش ببینید.

او عاشق این است که شعرها و آهنگ‌ها را یادش بدهید و خواهید دید زمانی که صرف این فعالیت می‌کنید چقدر برای خود شما نیز مطبوع و رضایتبخش است.

مادر بودن واقعا شگفت انگیز است

بله مادر و پدر بودن واقعا شگفت انگیز و خارق العاد است اما منتظر نمانید تا زمان مادر و پدر شدن‌تان فرا برسد، سعی کنید از همین الان برای آن آماده شوید تا بعدا بتوانید به بهترین شکل ممکن به فرزندتان نشان دهید یک مادر یا پدر خوب بودن یعنی چه. شما می‌توانید مطمئن باشید که فرزندان شما تمام خاطرات خوبی که با شما دارند را مو به مو به ذهن می‌سپارند و از تمام رفتارهای‌تان الگو برداری می‌کنند تا وقتی بزرگ و بالغ شدند آنها نیز مادر و پدری مسئولیت پذیر و آگاه و مهربان باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید