احتمال مرگ 85 هزار کودک یمنی بر اثر گرسنگی و قحطی

کدخبر: ۲۵۲۰۶۱
اقتصادنیوز :صندوق نجات کودکان که مقر آن در انگلیس قرار دارد در تازه‌ترین گزارش خود خبر داد این احتمال وجود دارد که در یمن 85 هزار کودک خردسال بر اثر سو‌‌‌ء تغذیه ناشی از جنگ ائتلاف سعودی، تا کنون جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،سازمان ملل متحد ماه گذشته هشدار داد که دستکم 14 میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار گرفته اند.

"صندوق نجات کودکان"در تازه‌ترین گزارش درباره کودکان یمن گفته است که طی سه سال جنگ علیه یمن بیش از ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر گرسنگی در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال، گروه بین المللی بحران در گزارشی با هشدار درباره پیامدهای انسانی، نظامی و سیاسی مخرب جنگ در شهر الحدیده، دخالت فوری جامعه جهانی را برای توفق فوری این جنگ خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اثر حملات ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۵ تا کنون این امکان وجود دارد که ۸۴ هزار  و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال در یمن به دلیل سو‌ء تغذیه فوت کرده باشند. 

صندوق نجات کودکان گفت، این وحشت وجود دارد که ممکن است ۸۵ هزار کودک در یمن در نتیجه گرسنگی زیاد از آغاز جنگ تا کنون جان خود را از دست داده باشند.

این سازمان بین‌المللی گفت، به ازای هر کودکی که از شلیک گلوله و بمب جان خود را در یمن از دست می‌دهد، ده‌ها کودک دیگر از بیماری و گرسنگی فوت می‌شوند. 

پیش از این در گزارشی دیگری سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ برآورد کرده بود بیش از ۱۰ هزار کودک جان خود را در جنگ یمن از دست داده‌اند. 

چند روز پیش از این «دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذا در نشست شورای امنیت در خصوص یمن خواستار نجات اقتصاد یمن و جلوگیری از مرگ ساکنانش بخاطر گرسنگی شد. وی گفت: «جامعه بشری باید شرمسار باشد چرا که در سایه این مقدار از ثروت و دانش و تکنولوژی که با خود دارد، نباید کودکی با شکم گرسنه به خواب رود».

جنگ یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون با حمایت‌های تسلیحاتی و نظامی کشورهای غربی از عربستان سعودی و امارات عربی متحده ادامه داشته و بر اثر آن ده‌ها هزار غیرنظامی در یمن جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر در معرض بیماری‌ها و قحطی قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید