منابع اسرائیلی فاش کردند؛

سفر رئیس سابق موساد به ریاض و دیدار با بندر بن سلطان

کدخبر: ۲۶۷۷۷۸
اقتصادنیوز؛ شبکه 13 اسرائیل فاش کرد که تامیر پاردو، رئیس سابق موساد در سال ۲۰۱۴ با سفر به ریاض، با شاهزاده بندر بن سلطان رئیس اسبق سازمان اطلاعات سعودی دیدار کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «تامیر پاردو» رئیس سابق سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) در سال ۲۰۱۴ به ریاض سفر کرد.

سفر رئیس سابق موساد به ریاض در سال ۲۰۱۴

تامیر پاردو در سال ۲۰۱۴ با سفر به ریاض، با شاهزاده بندر بن سلطان رئیس اسبق سازمان اطلاعات سعودی دیدار کرده بود.

سفر رئیس سابق موساد به عربستان سعودی پس از توافق ایران با گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای این کشور در ژنو سوئیس صورت گرفت.

افشای این طرح عادی‌سازی روابط تل‌آویو -ریاض در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های اسرائیل اخیرا یک سند محرمانه در خصوص عادی سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل فاش کردند. 

شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» اسرائیل به نقل از یک سند محرمانه وزارت خارجه این رژیم فاش کرد که عربستان سعودی حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل یا موافقت با طرح «معامله قرن» تا زمانی که طرف صهیونیستی امتیازاتی ندهد، نیست.

این شبکه عبری زبان تاکید کرد، این سند که یک دیپلمات عالی رتبه از آن مطلع شده است، به دلیل حساسیت موضوع روابط عربستان سعودی و اسرائیل، سندی فوق سری است اما افشا شده است.

کانال۱۴ اسرائیل نیز در مهرماه امسال فاش کرده بود که «یوسی کوهن» رئیس کنونی موساد، در سال ۲۰۱۷ بارها به عربستان سعودی سفر کرد و با مقامات سعودی دیدار داشت.

کوهن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ هم با رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی، مصر، اردن و تشکیلات خودگردان در نشستی که دولت آمریکا ترتیب داده بود، دیدار کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید