برایان هوک:

برنامه‌ای برای جنگ با ایران نداریم/اروپایی‌ها در نشست ورشو شرکت می‌کنند

کدخبر: ۲۶۷۹۴۰
اقتصادنیوز؛ برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اتهامات همیشگی به ایران، تصریح کرد که کشورش برای جنگ علیه ایران برنامه‌ریزی نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه اعلام کرد که هدف کنفرانس «ورشو» که قرار است امروز و فردا در پایتخت لهستان برگزار شود، بررسی چالش‌های خاورمیانه است.

برایان هوک

هوک در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اتهامات همیشگی واشنگتن به تهران را تکرار کرد و گفت، «آزمایش‌های موشکی ایران خطر منازعه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد».

به گفته او «خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، آزادی‌ تحرک بیشتری برای اعمال فشار بیشتر» به آمریکا داد و مدعی شد که ایران «برای ضمانت ثبات در منطقه، کار زیادی نخواهد کرد».

در حالی که پیشتر نشست ورشو، صراحتا نشست ضدایرانی عنوان می‌شد و برخی مسئولان عربی از آن به عنوان تشکیل ناتو عربی علیه ایران یاد کرده بودند، هوک به صراحت گفت «ما برای جنگ علیه ایران برنامه‌ریزی نمی‌کنیم».

با آنکه خیلی از کشورهای اروپایی در نشست ورشو حاضر نمی‌شوند یا در سطح نمایندگی پایین شرکت می‌کنند، هوک گفت که «کشورهای اتحادیه اروپا در کنفرانس ورشو شرکت می‌کنند و ما از حمایتشان در فشار بر ایران تشکر می‌کنیم».

نشست ورشو تحت عنوان بررسی چالش‌های منطقه خاورمیانه امروز و فردا در پایتخت لهستان با حضور آمریکا و برخی کشورهای عربی برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید