در زمان حمله قلبی این کارها را انجام دهید

کدخبر: ۲۶۷۹۹۱
اقتصادنیوز: حمله قلبی می تواند تنها به صورت حمله درد قفسه سینه باشد که اگر کمتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد چون سبب مرگ عضله قلب نمی‌شود دیگر به آن سکته قلبی اطلاق نمی شود و در این شرایط به آن آنژین صدری ناپایدار گفته می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، حمله قلبی می تواند تنها به صورت حمله درد قفسه سینه باشد که اگر کمتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد چون سبب مرگ عضله قلب نمی‌شود دیگر به آن سکته قلبی اطلاق نمی شود و در این شرایط به آن آنژین صدری ناپایدار گفته می‌شود. در مواردی که آنژین صدری ناپایدار باشد چون احتمال تبدیل این حملات به سکته قلبی وجود دارد، بیمار باید در بخش CCU بستری و از داروهایی که جلوی تشکیل لخته را در رگ های کرونر می گیرد استفاده شود.

علائم حمله قلبی
    سوزش سر دل و مشکلات دستگاه گوارش: سوزش سر دل همراه با درد شدید در قفسه سینه می تواند نشان دهنده خطر حمله قلبی باشد.
    درد قسمت چپ بدن: این یکی از علایم کلاسیک حمله قلبی است.
    خستگی سریع: در صورتی که فرد خیلی زود احساس خستگی کند، ممکن است در معرض خطر حمله قلبی باشد. سعی کنید نوع خستگی خود و چگونگی آن را تجزیه و تحلیل کنید.
    سرفه غیر قابل توقف: این یکی از نشانه های متداول حمله قلبی است. در موارد شدید، سرفه خونی نیز مشاهده می شود. علایم عمومی حمله قلبی مرتبط با سرفه شامل مخاط سفید مایل به صورتی است که در نتیجه نشت خون در ریه ها بروز کرده است.
    تعریق غیر معمول: اگر فردی تجربه تعریق سرد بدون هیچ دلیل آشکاری را داشته باشد، یک وضعیت نگران کننده است و باید اقدامات فوری و معاینات اضطراری برای پیشگیری از عواقب شدید در نظر گرفته شود.
    سرگیجه: نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این موضوع باعث کمبود نفس و سرگیجه می شود.
    ضربان قلب: یک ضربان قلب پایدار نشانه ای از قلب سالم است. اما ضربان قلب بدون دلیل می‌تواند نشانه ای از خطر حمله قلبی باشد. در این مواقع احساسی که به فرد دست می دهد، این است که گویی با سرعت دویده است. به گزارش مهربرخی این حالت را با حمله عصبی اشتباه می گیرند. اگر بدون آن که کار سنگینی انجام داده اید دچار ضربان تند و نامنظم قلب شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک