گزینه ترامپ برای وزارت دادگستری از سنا رأی اعتماد گرفت

کدخبر: ۲۶۸۲۲۲
اقتصادنیوز؛ «ویلیام بار»، گزینه دونالد ترامپ برای دادستانی کل ایالات متحده با کسب رأی اعتماد از مجلس سنا به وزارت دادگستری آمریکا راه یافت.
گزینه ترامپ برای وزارت دادگستری از سنا رأی اعتماد گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ با رای‌گیری شامگاه پنجشنبه در صحن مجلس سنای آمریکا و رای ضعیف سناتورها به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور برای سمت وزارت دادگستری،  «ویلیام بار» رسما به عنوان دومین وزیر دادگستری دولت «دونالد ترامپ» تایید صلاحیت شد.

به گزارش پایگاه «هیل»، با رای موافق ۵۴ سناتور آمریکایی در برابر رای مخالف ۴۵ عضو این مجلس ۱۰۰ نفره، «ویلیام بار» رسما وزیر دادگستری آمریکا شد.

آقای بار در حالی وزیر دادگستری آمریکا شده که پیش از او «متیو ویتکر» توسط رئیس‌جمهور این کشور به عنوان وزیر موقت و سرپرست این وزارتخانه به کار مشغول بود.

ویتکر بعد از برکناری «جف سشنز» که اولین وزیر دادگستری دولت ترامپ بود، به عنوان وزیر موقت دادگستری تعیین شده بود.

از جمله نکات قابل توجه این رای‌گیری، رای مثبت سه سناتور دموکرات و رای منفی یک سناتور جمهوری‌خواه به نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت دادگستری بود.

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی تنها عضو جمهوری‌خواه این مجلس بوده که در مخالفت با گزینه ترامپ رای داده است.

«جو مانچین» سناتور ویرجینیای غربی، «داگلاس جونز» سناتور آلاسکا و «کریستن سینما» سناتور آریزونا از حزب دموکرات به نامزد ترامپ رای مثبت دادند و با اکثریت دموکرات‌ها مخالفت کردند.

جمهوری‌خواهان در مجلس سنای این کشور ۵۳ سناتور دارند و سهم دموکرات‌ها از کرسی‌های این مجلس، ۴۷ کرسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید