محمودعباس «جهاد اسلامی» را تحریم کرد

کدخبر: ۲۶۸۷۷۷
اقتصادنیوز؛ عزام الحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که محمودعباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته در نشست‌هایی که «جهاد اسلامی» در آن مشارکت دارد، شرکت نکند.
محمودعباس «جهاد اسلامی» را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طی جشنواره‌ای که جنبش فتح در شهر "جنین" واقع در شمال کرانه باختری برگزار کرده بود، گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تصمیم گرفته از این پس در نشست هایی که جنبش جهاد اسلامی در آن حضور دارد، شرکت نکند اما اگر وی از موضعش بازگردد ما آغوشمان را مجدداً به سمت وی باز می‌کنیم.

به نوشته سایت قطری العربی الجدید، الاحمد در ادامه افزود: جنبش جهاد اسلامی با هماهنگی جنبش حماس سناریوی مخالفت را در پیش گرفت در حالیکه بقیه گروه‌ها و رؤسای آنها و در راس این افراد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تلاش کردند طی دو روز آن را راضی کنند اما جهاد اسلامی با اصرار عجیب و غریب خود و با تبانی با حماس بر مخالفت با امضای این مساله پافشاری کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین را تنها نماینده قانونی فلسطین معرفی می‌کرد. والوحید".

وی همچنین گفت: جهاد اسلامی همچنین با امضای سندی در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و حق بازگشت مخالفت کرد.

این مسؤول فلسطینی خطاب به شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: جهاد اسلامی اصل حق بازگشت را نمی‌پذیرد زیرا آن‌ها از روی جهالت آن را به رسمیت شناختن اسرائیل تفسیر می‌کنند. این امری وحشتناک است.

وی در ادامه گفت: ما به آن‌ها گفتیم که دین، قدس و مقدسات ما همان سازمان آزادی‌بخش فلسطین است زیرا آن همان چیزی است که از قدس و حق و حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کند.

الاحمد تصریح کرد: وزیر خارجه روسیه خطاب به گروه‌های فلسطینی گفت که ما نمی‌خواهیم شما برای بار دوم به مسکو بیایید مگر اینکه شما یکپارچه باشید، بدون یکپارچگی شما اشغالگری خاتمه نمی‌یابد و کشور مستقل فلسطین تأسیس نمی‌شود.

الاحمد تاکید کرد: رفتن هیئتی از جنبش فتح به مسکو بنا به درخواست روسیه تنها با هدف بررسی پرونده آشتی نبوده است، بلکه روسیه از گروه‌های فلسطینی به خاطر تقویت وحدت موضع سیاسی‌شان برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، بازگشت پناهجویان طبق قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل دعوت کرده بود و تمام طرف‌های بین‌المللی بر این تاکید دارند که فلسطینیان در خصوص این برنامه‌ها یکپارچه باشند.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: ممانعت جنبش فتح از نشست با جنبش جهاد اسلامی، پافشاری جنبش فتح را در انحصارطلبی و جدایی از دیگران نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: جنبش جهاد اسلامی یک گروه اصیل در جنبش ملی فلسطین به شمار می‌آید که دارای تاریخ مبارزه با اشغالگری است و جانفشانی‌های زیادی در این راه داشته است.

۱۰ گروه فلسطینی روز یکشنبه برای مشارکت در کنفرانسی که مؤسسه شرق شناسی وزارت خارجه روسیه آن را ترتیب داده بود، برای بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین و پرونده آشتی ملی وارد مسکو شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید