گفتگوی خوان گوایدو با یورونیوز: کار من کودتا نیست/ برای ونزوئلا جانم را می‌دهم

کدخبر: ۲۶۸۹۱۴
اقتصادنیوز: خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا گفت که برای ساختن آینده کشورش و پیروزی بر نیکلاس مادورو حاضر است جانش را فدا کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رئیس جمهوری خودخوانده این کشور افزود: «اگر مرگ من درد مردم را دوا کند، نگران این نیستم که این [مبارزه] به از دست دادن جانم یا آزادی‌ام منجر شود. ما می‌دانیم با چه خطرهایی روبرو هستیم. اما بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که وقتی اوضاع عادی شد، چه اتفاقی خواهد افتاد.»

وی با این حال افزود که آینده ونزوئلا از هم اکنون «تضمین» شده است زیرا مادورو «روز به روز منزوی‌تر» می‌شود.

آقای گوایدو با اعلام این که حرکتش یک «کودتا» نیست، تصریح کرد که جنبش کنونی مخلفان ونزوئلا متشکل از مردم «داوطلب» است.

او همچنین در مورد کمک‌های بشردوستانه آمریکا گفت که این کمک‌ها «اضطراری» هستند و باید هر چه زودتر به دستن مردم برسند. ارتش ونزوئلا به دستور رئیس جمهوری مانع از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های آمریکا از طریق مرز کلمبیا شده است. گوایدو در مورد نقش ارتش در این زمینه گفت: «موضوع کمک‌های بشردوستانه در ضمن محک خوبی برای ارتش است که نشان دهد طرف مردم ایستاده یا طرف کسی که باعث گرسنگی شده است.»

رقابت بر سر قدرت در ونزوئلا از ماه گذشته، یعنی زمانی که مجلس پیروزی نیکلاس مادورو را باطل اعلام کرد، به بحرانی سیاسی در این کشور انجامیده است. خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری اعلام کرده و آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی او را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناخته‌اند. با این حال مادورو همچنان از پشتیبانی ارتش برخوردار است.

نیکلاس مادورو پیشتر در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز، حرکت مخالفان را «نمایشی وحشت‌آور» توصیف کرده و اعتراض آنها را «تمام شده» اعلام کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید