آسوشیتدپرس:

اسرائیل سفینه خصوصی به ماه می‌فرستد

کدخبر: ۲۶۹۱۹۵
اقتصادنیوز؛ یک شرکت خصوصی وابسته به اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که این هفته نخستین سفینه خصوصی را به ماه خواهد فرستاد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ این سفینه که «برشیت» یا جنسیس نام دارد با یک موشک فالکون متعلق به شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی (اسپیس ایکس)، شامگاه پنجشنبه به وقت آمریکا، از فلوریدا به ماه فرستاده خواهد شد.

 

به گفته مدیران شرکت اسرائیلی SpaceIL، این سفینه فضایی پیش از فرود در ماه در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین 98)، دستکم شش باربه دور کره زمین خواهد چرخید.

پروژه SpaceIL در این سال ها نزدیک به 100 میلیون دلار هزینه دربرداشته که عمدتا توسط «موریس کان» میلیاردر اسرائیلی-آفریقایی تامین شده است.

به نوشته تارنمای خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگر ماموریت SpaceIL با موفقیت به انجام برسد، رژیم صهیونیستی پس از روسیه، آمریکا و چین ؛ سفینه بر روی ماه فرود آورده است.

این خبر درحالی منتشر می شود که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» چندی پیش در یک گزارش اختصاصی از عملیات فوق‌سری آمریکا برای وارد کردن تجهیزات تقلبی به ایران با هدف ایجاد اختلال در ماهواره ها و موشک های ساخت این کشور، پرده برداشت. 

مقایسه این دو خبر از تلاش آمریکا برای عقب نگه داشتن ایران در زمینه فناوری های فضایی و در مقابل پروبال دادن به بلندپروازی های رژیم دست نشانده خود در قدس، پرده برمی دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید