هشدار لهستان: تل‌آویو باید پوزش بخواهد

کدخبر: ۲۶۹۲۹۹
در پی سخنان مقامات رژیم صهیونیستی علیه لهستان، دولت ورشو روز سه شنبه تاکیدکرد: تل اویو باید بطور رسمی عذرخواهی کند.
هشدار لهستان: تل‌آویو باید پوزش بخواهد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنان اخیر 'ایسرائیل کاتز' وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر این که خصلت 'ضد یهودی بودن لهستانی‌ها با شیر مادر به آنان منتقل می‌شود'، اختلافات میان ورشو و تل آویو بالا گرفته است.

در همین ارتباط، امروز (سه شنبه) معاون وزیر خارجه لهستان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که مقامات تل آویو به خاطر این حرف‌ها باید پوزش بخواهند.

رییس دفتر نخست وزیر لهستان نیز هشدار داد اگر اسرائیلی ها عذرخواهی نکنند، روابط ورشو و تل آویو بطور بی سابقه ای سرد خواهد شد.

روز گذشته نخست‌وزیر لهستان تصمیم گرفته بود که هیچ نماینده‌ای به اجلاس ویسگراد نفرستد و سرانجام این اجلاس که قرار بود در بیت‌المقدس برگزار گردد، لغو شد.

این در حالیست که 'پاول کوکیز' رهبر حزب مخالف دولت لهستان، علت مناقشه میان تل آویو و ورشو را ناتوانی لهستان در برگزاری نشست به اصطلاح امنیت خاورمیانه می داند.

وی معتقد است که علت اصلی اختلافات، ناتوانی وزیر خارجه لهستان در برگزاری صحیح و موفق کنفرانس ورشو بوده است.

این کنفرانس که قرار بود به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری کند، در نهایت با اقبال بین‌المللی مواجه نشد.

هنگام برگزاری همین کنفرانس بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل حرف‌هایی در بارۀ همکاری لهستانی‌ها با آلمان نازی زده بود که به مقامات ورشو سخت گران آمد.

لهستان که در آغاز جنگ دوم توسط آلمان نازی اشغال شد، نزدیک به 6 میلیون از جمعیت خود را در این جنگ از دست داد. مساله همکاری یا عدم همکاری لهستانی‌ها با نازی‌ها یکی از موضوعات حساس تاریخ اروپاست که پیوسته مورد بحث بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید