درآمد عجیب برخی گدایان تهران

کدخبر: ۲۶۹۳۲۶
اقتصادنیوز: استاندار تهران در نشست با متولیان متکدیان اظهار داشت: برای نگهداری متکدیان جذب و شناسایی شده با نظر قاضی دادگستری و نیروی انتظامی در مدت زمان مشخص نیاز به مجوز قانونی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران؛ براساس گزارش ارائه شده در کارگروه اجتماعی استانداری تهران درآمد گدایان از روزانه 20 تا 100 هزار تومان و برای باندها و گروه های حرفه ای تر تا 500 هزار تومان شناسایی شده است.

حدود 13 دستگاه در موضوع آسیب های اجتماعی و ساماندهی متکدیان وارد شده اند که بهزیستی، فرمانداری تهران، شهرداری تهران، کمیته امداد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی وظایف مهمی در این بخش با اقدامات هماهنگ کننده استانداری تهران به عهده دارند.

استاندار تهران در نشست با متولیان متکدیان اظهار داشت: برای نگهداری متکدیان جذب و شناسایی شده با نظر قاضی دادگستری و نیروی انتظامی در مدت زمان مشخص نیاز به مجوز قانونی است.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: شهرداری مراکز خالی که در اختیار دارد برای نگهداری متکدیان جذب شده تا 600 نفر در نظر بگیرد.

استاندار تهران با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و تشکل های مجوز دار و خوش نام و شناخته شده برای بازگشت اجتماعی متکدیان به بهزیستی معرفی شوند عنوان کرد: تامین مالی اقدامات پیش بینی شده از بودجه 97 از سوی وزارت کار، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری، بهزیستی و استانداری تهران تامین می شود.

شهرداری در مقابل متکدیان تهران موظف است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری تهران سه وظیفه در مواجه با متکدیان تهران به عهده دارد گفت: شناسایی، جذب و تحویل متکدیان به مجتمع اردوگاهی، جلوگیری از گدایی و آموزش عمومی و تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب به استناد ماده 6 قانون شهرداری ها از وظایف شهرداری تهران است.

شکراله حسن بیگی افزود: بهزیستی وظیفه تحویل گرفتن افراد ناتوان، معلول و بی سرپرست و نگهداری آنها در اماکن مناسب و تحت آموزش قرار دادن آنها و ایجاد شرایط پوشش حمایتی تا زمانی که فرصت بازگشت به زندگی عادی را داشته باشند در مواجه با متکدیان به عهده دارد. 

نیاز به همکاری سازمان های مردم نهاد در مواجهه با متکدیان

سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات هم در این نشست با بیان اینکه کودکان کار و متکدیان دو آسیب در هم زنجیر شده در تهران است گفت: وزارت کار متولی اصلی کودکان کار است که نیاز است از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ساماندهی متکدیان بهره برد.

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز تاکید کرد: در حال حاضر شورای شهر، شهرداری، بهزیستی و فرمانداری تهران و همه دستگاه های متولی برای موضوع ساماندهی متکدیان تهران همراه شده اند.

70 درصد متکدیان تهران اتباع خارجی اند

فرزانه مروستی مدیرکل اجتماعی استانداری تهران نیز با بیان اینکه در مجتمع فوریت های اجتماعی افراد با آسیب های مختلف تحویل داده می شوند عنوان کرد: در این مجتمع هر دستگاه متولی موردهای خود را شناسایی کرده و برای بازگشت به اجتماع جذب می کند.

به گفته وی؛ 70 درصد متکدیان تهران اتباع خارجی اند و نیازمند همکاری وسیعی از سوی اداره اتباع و مهاجرین خارجی برای مواجهه با این آسیب در تهران هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید