با دستور ترامپ:

پنتاگون آمریکا نیروی فضایی ایجاد می‌کند

کدخبر: ۲۶۹۴۰۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا دستوری را امضا کرده است که بر اساس آن پنتاگون موظف به تشکیل نیروی فضایی ایالات متحده خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اسپوتنیک نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی، به پنتاگون دستور داده است تا نیروی فضایی ایالات متحده را تشکیل دهد. این ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود که در چارچوب نیروی هوایی این کشور فعالیت خواهد کرد.

در فرمان امضا شده ترامپ آمده است: "وزارت دفاع اقدامات لازم را برای تشکیل نیروی فضایی آمریکا به عنوان ششمین شعبه از نیروهای مسلح ایالات متحده در چارچوب نیروی هوایی اتخاذ خواهد کرد. "

ترامپ در این فرمان همچنین به پنتاگون دستور داده است تا پیشنهاد قانونی را ارائه دهد که بر اساس آن مجوز کنگره برای تشکیل نیروی فضایی لازم باشد.

گرچه نیروی فضایی آمریکا فعلا در چارچوب نیروی هوایی فعالیت خواهد کرد ولی در نهایت این نیرو به عنوان یک شعبه مستقل از ارتش آمریکا فعالیت خواهد داشت.

در فرمان امضا شده ترامپ آمده است: تلاش برای تشکیل نیروی فضایی آمریکا با هدف مقابله با تلاش های دشمنان بالقوه ما برای توسعه قابلیت های نظامی در فضا بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید