پوتین امروز در سخنرانی سالانه خود چه خواهد گفت؟

کدخبر: ۲۶۹۴۰۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) سخنرانی سالانه خود را با حضور قانونگذاران شورای فدراسیون و مجلس دومای این کشور ایراد خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، امروز (چهارشنبه) ۲۰ فوریه، قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سخنرانی سالانه خود را در مجمع فدرال این کشور ایراد کند. سخنرانی سالانه پوتین ساعت ۱۲ به وقت مسکو آغاز خواهد شد و از شبکه‌های دولتی این کشور به طور مستقیم پخش می‌شود.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که اقدامات لازم برای برگزاری این سخنرانی وارد مرحله نهایی شده است. این سخنرانی، اولین سخنرانی ولادیمیر پوتین در دو مجلس این کشور، شورای فدراسیون روسیه و دوما، از زمان انتخاب مجدد او به عنوان رئیس جمهور این کشور از ماه مارس سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

کرملین موضوعاتی که قرار است در سخنرانی پوتین به آن پرداخته شود، اعلام نکرد با این حال سناتور‌ها و قانونگذران این کشور انتظار دارند که پوتین در سخنرانی سالانه خود بر موضوع سیاست اجتماعی تمرکز کند. دیگر موضوعاتی که می‌تواند در بخش سیاست خارجی سخنرانی سالانه رئیس جمهور روسیه به آن پرداخته شود دربرگیرنده تحریم‌های روسیه و وضعیت دفاع نظامی این کشور در بحبوحه خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خواهد بود.

در اوایل ماه فوریه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگن تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی آورد. به دنبال آن رئیس جمهور روسیه در واکنشی متقابل تعلیق تعهدات مسکو تحت این پیمان را اعلام کرد.

رئیس جمهور روسیه معمولا سخنرانی سالانه خود را با گزارشی از وضعیت این کشور و پرداختن به موضوعات سیاست داخلی و خارجی ایراد می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید