فیلتر سیگار ۳۰۰۰ ماده خطرناک دارد

کدخبر: ۲۶۹۵۵۶
اقتصاد نیوز: در فیلتر سیگار بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماده خطرناک اعم از فلزات سنگین وجود دارد که می‌تواند حیات انسان و حیوان را تهدید کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، فیلتر سیگار از جمله زباله‌هایی است که این روزها بی‌مهابا روی زمین یا داخل جوی‌های آب انداخته می‌شود. این زباله کوچک اما پر خطر نه تنها تنوع زیستی را تهدید می‌کند بلکه می‌تواند با وارد شدن به چرخه غذایی انسان، سلامت او را هم تهدید کند. فاطمه اکبرپور - کارشناسان پسماند اداره محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با ایسنا به مهمترین تهدیدات فیلتر سیگار علیه محیط زیست اشاره کرد.

*فیلتر سیگار از الیافی به نام «استات سلولز» که یک پلیمر غیرقابل تجزیه و سمی ساخته شده است.

*رها کردن فیلتر سیگار در آب‌های روان سبب می‌شود که این فیلترها به داخل مخازن سدهایی که آب شرب را تامین می‌کنند، وارد شوند و به دلیل عدم تجزیه‌پذیری، مواد خطرناک خود را در آب رها کنند.

*فیلترهای سیگار رها شده در طبیعت به دلیل عدم تجزیه‌پذیری وارد خاک می‌شوند و آلودگی آن را به همراه دارند.

*بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ماده خطرناک اعم از فلزات سنگینی چون کروم، مس و سرب در فیلتر سیگار وجود دارد و با رهاسازی آن در طبیعت توسط پرندگان و حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

*آبزیان فیلترهای سیگار رها شده در آب‌ها را مصرف می‌کنند. در نتیجه به نوعی مواد سمی فیلتر سیگار وارد چرخه غذایی انسان می‌شود و می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

*کاغذ دور فیلتر سیگار از بهترین جنس کاغذ یعنی «ورق‌های شیت» است که برای تولید آن درختان زیادی نابود می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید