فرمول مجلس برای کنترل قیمت خودرو

کدخبر: ۲۶۹۶۴۴
اقتصادنیوز : سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخورد ضربتی وزارت صمت از افزایش قمیت خودرو در بازار آزاد جلوگیری می‌کند، گفت: در صورت تامین ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ قطعه‌سازان بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد در روزهای اخیر، گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار مورد پذیرش کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس نیست به همین دلیل علیرغم اینکه نمایندگان درگیر بررسی بودجه سال آینده هستند به دلیل نابسامانی‌های موجود، مستمر مشکلات این حوزه را پیگیری و تذکرات لازم را مطرح می‌کنند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل حساسیت موضوع افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، ممکن است کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این مشکل جلسه‌ای با فوریت تشکیل دهد.

 وی اظهار کرد: از آنجایی که افزایش قیمت خودرو در بازار اعمال شده، بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود کرده و از طریق برخورد با متخلفان وضعیت بازار را سامان دهند؛ در این وضعیت نقش قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی اهمیت بسیاری دارد.

 این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخورد قاطع با سوداگران از سوءاستفاده جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: جلوگیری از افزایش قمیت خودرو در بازار مستلزم برخورد ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی تاکید کرد: در صورتی که 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود. باید زمینه‌های لازم برای تامین هرچه سریع‌تر این تسهیلات فراهم شود با تحقق این مهم تولید خودروسازان نیز افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید دستور پرداخت هرچه سریع تر این تسهیلات صادر کند تا بانک‌های عامل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان را فراهم کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید