وزیر صمت: قیمت خودرو پایین می آید

کدخبر: ۲۶۹۶۴۸
اقتصادنیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با عمل 2 خودروساز بزرگ کشور به تعهدات خود و افزایش تولید روزانه آن ها، قیمت خودرو پایین می آید و بازار سامان می یابد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، رضا رحمانی در حاشیه آغاز عملیات احداث واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر افزود: تولید خودرو در کشور به حدود 2 هزار و 500 تا 3 هزار دستگاه در روز می رسد و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه پیش از این کمتر از یک هزار خودرو در روز از سوی خودروسازان تولید می شد، اظهار داشت: پس از مذاکره با خودروسازان برای ساماندهی بازار خودرو، این میزان به حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار خودرو در روز افزایش یافته است و این روند برای رسیدن به وضعیت ایده آل همچنان ادامه خواهد داشت. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با آغاز عرضه فوری خودرو و ادامه این روند تا عید و عمل خودروسازان به تعهدات خود به طور قطع قیمت خودرو پایین می‌آید. 

رحمانی با اشاره به نقش واسطه ها و برخی عوامل در افزایش قیمت خودرو در کشور تصریح کرد: روند تحویل مرتب خودرو از سوی خودروسازان، موجب تنظیم بازار می شود. 

وی با بیان اینکه با ادامه عرضه خودرو، قیمت منطقی در بازار حاکم می شود، گفت: هدف ما در ماه های آینده رسیدن قیمت خودرو به قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان است. 

رحمانی افزود: هر جایی ابهامی وجود داشته باشد همکاران ما در وزارت صنعت معدن و تجارت رسیدگی می‌کنند و از حقوق مردم دفاع می‌شود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید