صدور احکام قطعی برای متهمان پرونده شورای شهر مرودشت

کدخبر: ۲۶۹۷۴۹
اقتصادنیوز؛ احکام قطعی محکومان پرونده اعضای شورای شهر و شهردار شهرستان مرودشت صادر شد.
صدور احکام قطعی برای متهمان پرونده شورای شهر مرودشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ احکام قطعی محکومان پرونده شهردار و اعضای شورای شهر شهرستان مرودشت پس از بررسی در شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس صادر و متهمان اصلی این پرونده به حبس های طویل المدت، مجازات شلاق ، انفصال از خدمت و جزای نقدی محوم شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده در این پرونده  ابوذر چراغی فرزند وجیه الله  به تحمل مجازات شش فقره رشاء که برای هر فقره جرم ارتکابی به تحمل ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده که این بخش از محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر استان نیز تأیید شده است.

همچنین در خصوص اتهامات دیگر نامبرده نیز آمده است: عنوان اتهامی شهردار وقت مرودشت در ارتکاب ١٨ فقره ارتشاء نیز در دادگاه تجدید نظر استان قطعیت یافته که برای هر فقره به ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، جزای نقدی به مبلغ ۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۲۱ ریال و انفصال از خدمات دولتی به میزان تعیین شده در دادنامه بدوی محکوم شده است. همچنین محکومیت ۷ سال و شش ماه حبس نامبرده به لحاظ یک فقره تدلیس در معاملات دولتی نیز قطعی اعلام شده است.

وی در خصوص مجازات متهم دیگر این پرونده محمد حسن زارعی نژاد  فرزند تیمور رئیس وقت شورای شهر مرودشت نیز بیان شده است که وی به لحاظ مباشرت در ۸ فقره ارتشاء ، برای هر فقره به تحمل ۸ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق  و همچنین جزای نقدی به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ ریال و انفصال از خدمات دولتی مطابق با رای صادره در دادنامه بدوی محکوم که این محکومیت نیز در دادگاه تجدید نظر استان تأیید و قطعی شده است.

همچنین محکومیت های قطعیت یافته سایر متهمان این پرونده به شرح ذیل اعلام و بیان  شده است: در این پرونده اسماعیل استواری فرزند رستم عضو وقت شورای شهر مرودشت به دلیل مباشرت در ۱۳ فقره ارتشاء برای هر فقره از بزه های ارتکابی به ۸ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق ، انفصال از خدمات دولتی و ۵ میلیارد و ۸۵۷ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ ریال محکوم شد.

همچنین علی اکبر همت فرزند حسین عضو وقت شورای شهر مرودشت نیز به جرم مباشرت در ارتکاب شش فقره ارتشاء و برای هر فقره بزه ارتکابی به ۸ سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی ۳ میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ ریال محکوم که محکومیت وی نیز قطعی می باشد گفتنی است نامبرده به ۶ فقره جزای نقدی به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال به لحاظ ارتکاب بزه تدلیس در معاملات دولتی محکوم گردیده است.

در رأی صادره از شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس همچنین ابوذر کاظمی عضو دیگر وقت شورای شهر مرودشت نیز به دلیل محرز شدن مباشرت وی در ۳ فقره ارتشاء برای هر فقره به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی و یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۱۶ ریال جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین سایر متهمین پرونده یعنی متهمان ردیف های هفتم، هشتم ، نهم ، دهم ، یازدهم ، پانزدهم، شانزدهم، هفدهم، هجدهم، بیست و دوم ، بیست و ششم ، بیست و هفتم و بیست و هشتم پرونده مذکور نیز با توجه به میزان جرائم محرز شده آنان به حبس از ۵ سال تا ۳ ماه، ضبط وجوه پرداختی ، شلاق، انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم گردیده اند که به لحاظ عدم تطابق جرم با شرایط قید شده در تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اعلام اسامی آنان غیر مجاز می باشد.

طبق اطلاعات دریافتی پرونده در خصوص یکی از متهمان به جرم مباشرت در رشاء و ارتشاء و همچنین اختلاس  و فراهم نمودن موجبات ارتشاء در دادگاه بدوی مفتوح می باشد.

گفتنی است دادگاه تجدیدنظر در خصوص ۶ نفر از محکومان این پرونده ضمن نقض دادنامه بدوی حکم به معافیت از مجازات آنان را صادر کرده است.

در گزارش ارسالی قید شده است که مطابق ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد دادگاه برای هر یک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می نماید. در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجراء شود، مجازات اشد بعدی اجراء می شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید