استعفای نهمین نماینده پارلمان از حزب کارگر در اعتراض به رویکرد ضدیهودی کوربین

کدخبر: ۲۶۹۷۹۸
اقتصادنیوز؛ در ادامه موج استعفای اعضای حزب‌های اصلی بریتانیا، «یان آستین» به خاطر آنچه رویکرد ضدیهودی رهبر حزب کارگر خواند استعفای خود از این حزب را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یان آستین عنوان نهمین نماینده پارلمان که از حزب کارگر استعفا می‌دهد را به خود اختصاص داد.

نهمین قانون‌گذار پارلمان انگلیس از حزب کارگر استعفا داد

 

این قانون‌گذار پارلمان انگلیس، نهمین فردی بود که طی روزهای اخیر استعفا داد. آستین اعلام کرد به‌خاطر رفتارهایی که با قانون‌گذاران یهودی به‌دلیل موضع آن‌ها در برابر یهودستیزی می‌شد نگران بود. او گفت: «این حزب نسبت به مردمی که به افراد ضدیهود اعتراض دارند سخت‌گیرتر است تا نسبت به خود ضدیهودها».

وی افزود: «حزب کارگر خانه من بود پس این سخت‌ترین تصمیم برایم این بود اما باید روراست باشم و حقیقت این است که از [بودن در] حزب کارگر تحت [رهبری]‌ جرمی کوربین شرمسارم». همچنین اذعان کرد: «هرگز نمی‌توانم از ساکنین محلی بخواهم جرمی کوربین را نخست‌وزیر کنند».

کوربین وعده داده جهت‌گیری‌های ضدصهیونیستی خود را به بیرون از حزب منتقل کند. یک سخنگوی حزب کارگر گفت از این‌که آستین تصمیم به ترک حزب گرفت متاثر است.

آستین گفت در حال حاضر تصمیمی برای پیوستن به گروه مستقل که توسط هفت تن از هم‌حزبی‌های سابقش در پارلمان ایجاد شده است ندارد. زیرا تمایلی به رفراندوم دوم برگزیت ندارد و طرفدار توافق برگزیت «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا است.

این گروه روز دوشنبه و با استعفای ۷ نماینده پارلمان انگلیس از حزب کارگر شکل گرفت. بعدتر یکی دیگر از اعضای حزب کارگر نیز به آن‌ها پیوست و در ادامه این موج ۳ نماینده دیگر نیز از حزب محافظه‌کار استعفا داده و به این گروه پیوستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید