هک اطلاعات حساب کاربران از طریق تماس تلفنی +عکس

کدخبر: ۲۶۹۸۲۰
اقتصاد نیوز:طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، هکرها از طریق تماس تلفنی اطلاعات حساب کاربران را پیدا کرده و بدون فهمیدن صاحب حساب از آن استفاده می‌کنند.
هک اطلاعات حساب کاربران از طریق تماس تلفنی +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز ، طبق گزارشی که به تازگی در یکی از سایت‌ها منتشر شده است، خبرنگاران یک شرکت چند روز گذشته، یک تماس تلفنی با شماره «محدود شده - Restricted» دریافت کردند. پس از پاسخ دادن به آن یک صدای روباتیک به آن‌ها گفت: «این تماس از طرف شرکت Verizon Wireless است. حساب شما به حالت تعلیق درآمده است». در بقیه این تماس به آن‌ها توضیح داد که چگونه می‌توانند این تعلیق را لغو کنند. طبق گفته این ربات اگر آن‌ها "۱" را فشار داده و برخی از اطلاعات شخصی خود را وارد کنند، این تعلیق رفع خواهد شد. افراد این شرکت به علت آشنایی با روش‌های مختلف هک بلافاصله متوجه شدند این تماس تلفنی یکی از روش‌های فیشینگ است و تلفن را قطع کردند. اما اگر آن‌ها با مفهوم فیشینگ آشنا نبودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

ابتدا اطلاعاتی درباره روش هک فیشینگ (Phishing) در اختیارتان قرار می‌دهیم. فیشینگ نوعی هک است که در آن هکر با استفاده از ایمیل، سایت، تماس تلفنی یا روش‌های ارتباطی دیگر با نام یک شرکت حقیقی که شما واقعاً با آن در ارتباط هستید، از شما تقاضایی می‌کند. هکر از شما می‌خواهد برای انجام بعضی از کار‌ها اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. از اطلاعات شخصی که در این روش درخواست می‌شود، می‌توان به شماره حساب، رمز عبور، شماره امنیت اجتماعی و موارد دیگر اشاره کرد. متن پیام این هکر‌ها نیز به طوری نوشته می‌شود که شما را مجاب به ارسال اطلاعات کند. به عنوان مثال، ایمیل ارسال شده ممکن است به شما بگوید که سرور‌های بانک دچار مشکل شده و اطلاعات کاربران از دست رفته است.

به محض اینکه این هکر‌ها به اطلاعات حساب بانکی شما دست پیدا کنند، با بانک ارتباط گرفته و این اطلاعات را تغییر می‌دهند تا دسترسی شما قفل شود. پس از آن نیز با خیال راحت حساب شما را خالی می‌کنند. البته همیشه هدف این افراد پول نیست.

بار دیگر مسئله فیشینگ تلفنی را بررسی کنیم. اگر این تماس تلفنی با کسی برقرار می‌شد که اطلاعی از روش هک فیشینگ نداشت، احتمالاً شماره حساب، رمز عبور و سایر اطلاعات را به ربات اعلام می‌کرد. با داشتن این اطلاعات، هکر می‌توانست به حساب کاربری این فرد در Verizon دسترسی پیدا کند. در حالی که دارنده اصلی حساب ممکن بود تا مدتی متوجه هک شدن خود نشود.

.

پس از این اتفاق این افراد با یکی از مسئولان شرکت Verizon صحبت کردند و ماجرا را برای او شرح دادند. او نیز گفت: «از آنجایی که این تماس با یک شماره "محدود شده" برقرار شده هیچ روشی برای ردیابی یا گزارش آن وجود ندارد.»

FCC می‌گوید ۵۰ درصد از تماس‌هایی که در سال جاری در گوشی‌های هوشمند خود دریافت می‌کنید، اسپم و کلاهبرداری است. اگر تماسی از شرکتی که با آن در ارتباط هستید، دریافت کنید و از شما اطلاعاتی خواسته شود تلفن را قطع کنید و اگر مطمئن نیستید که این تماس درست باشد، خودتان با شرکت تماس بگیرید و درخواست را دوباره بررسی کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید